Meniu
Prenumerata

pirmadienis, rugpjūčio 10 d.
ŽINIASKLAIDA
„Google“ steigia pagalbos žurnalistams fondą
BNS
Pixabay

Technologijų milžinė „Google“ trečiadienį paskelbė įkursianti nepaprastosios padėties fondą, kad padėtų vietos naujienų agentūroms tęsti savo veiklą, nepaisant kilusios koronaviruso pandemijos.

Nors konkrečių skaičių interneto milžinė nenurodė, pranešime sakoma, kad jos siūlomos dotacijos sieks „mažiausiai nuo tūkstančių dolerių“ už smulkiausias operacijas „iki dešimčių tūkstančių dolerių didesnėms naujienų tarnyboms“.

Šiuo metu žiniasklaida susiduria su dideliais sunkumais, kylančiais iš pasaulinės jos vartotojų izoliacijos, bendro ekonomikos nuosmukio ir sumažėjusių pajamų iš reklamos, nuo kurių priklauso daugelis leidinių.

„Vietos naujienos yra svarbus šaltinis, jungęs žmones ir bendruomenes geriausiais laikais“, – savo pareiškime nurodė „Google“ viceprezidentas žiniasklaidos turiniui Richardas Gingrasas.

„Šiandien jos atlieka dar svarbesnę funkciją, pranešdamos apie nurodymus laikytis karantino arba likti namuose, uždaromas mokyklas ir parkus, [skelbdamos] duomenis, kokią įtaką  COVID-19 infekcija daro kasdieniam gyvenimui“, – nurodoma jame. 

Pasak R. Gingraso, fondas bus skirtas naujienų tarnyboms, „ruošiančioms originalias naujienas vietos bendruomenėms krizės metu“. Paraiškų laukiama iki balandžio 29 dienos. 

„Pasibaigus procesui pranešime, kas gauna finansavimą ir kaip pinigai tarnybose yra išleidžiami. Manome, kad svarbu daryti, ką galime, kad palengvintume naujienų tarnybų finansinę naštą. Ieškosime ir kitų pagalbos būdų, apie kuriuos netrukus pranešime“, – nurodė  „Google“ viceprezidentas.

„The New York Times“ duomenimis, dėl krizės ir jos poveikio ekonomikai naujienų tarnyboms teko atleisti 28 tūkst. žmonių,

Kitos paleido žurnalistus atostogų arba informavo apie atlyginimų mažinimą.

„Facebook“ kovo 30 dieną pranešė, kad skirs 100 mln. JAV dolerių (91,6 mln. eurų) paramą pasaulio naujienų organizacijoms, nukentėjusioms nuo koronaviruso pandemijos. Iš šios sumos 25 mln. JAV dolerių (22,9 mln. eurų) bus skirta dotacijoms, o kita dalis žiniasklaidos organizacijas pasiektų per socialinių tinklų milžinės užsakomą reklamą.

Pastaraisiais mėnesiais „Facebook“ ir „Google“ sustiprino savo pagalbą naujienų organizacijoms, sulaukusios kritikos dėl iš jų pasiglemžiamų pajamų už reklamą internete.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2020 04 15 20:40
Spausdinti