Meniu
Prenumerata

sekmadienis, liepos 12 d.
INTERNETO REKLAMA
Didieji reklamos užsakovai skelbia boikotą „Facebook“
BNS

Didžiausios JAV kompanijos atsisako reklamuotis per „Facebook“ dėl nepakankamos pažangos kovojant su neapykantą kurstančiais pasisakymais socialiniame tinkle, skelbia JAV žiniasklaida.

Kaip rašo „The Wall Street Journal“, prie penktadienį apie tokį boikotą paskelbusio vieno didžiausių pasaulyje vartojimo prekių tiekėjo „Unilever“ netrukus prisijungė „Verizon Communications“, o vėliau – dar keletas didelių kompanijų, įskaitant „Coca-Cola“, „Diageo“, „Starbucks“.

„Unilever“, kuri taip pat atsisakė reklamuotis per „Twitter“ ir „Instagram“ bent jau iki metų pabaigos, teigė, kad „atsižvelgdama į dabartinę poliarizaciją ir artėjančius JAV rinkimus, būtina stiprinti neapykantos kupinų pasisakymų kontrolės priemones“.

Ši viena didžiausių pasaulyje reklamos užsakovių planuoja socialiniuose tinkluose sutaupytas lėšas nukreipti į reklamą žiniasklaidoje.

„Pathmatics“ duomenimis, praėjusiais metais „Unilever“ reklamai per „Facebook“ skyrė 42,3 mln. JAV dolerių.

Savo ruožtu „Coca-Cola“ paskelbė 30 dienų reklamos socialiniuose tinkluose, įskaitant „Facebook“, „Instagram“, „Twitter“, „YouTube“, moratoriumą, įsigaliosiantį liepos 1-ąją.

„Pasaulyje nėra vietos rasizmui, ir socialiniuose tinkluose nėra vietos rasizmui“, – pareiškė „Coca-Cola“ vadovas Jamesas Quincy.

„Facebook“ reklamos skelbimų boikotas prasidėjo po to, kai žmogaus teisių gynimo grupės, tokios kaip „Anti-Defamation League“ ir NAACP, paragino verslą liepos mėnesį atsisakyti reklamos socialiniuose tinkluose. Organizacijų teigimu, „Facebook“ pažanga kovoje su priešiškais pasisakymais ir dezinformacija yra nepakankama.

Socialinis tinklas laikėsi pozicijos, kad politinio pobūdžio pasisakymai, įskaitant JAV prezidento Donaldo Trumpo komentarus, neturėtų būti tikrinami dėl faktinių klaidų ir šalinami.

Tačiau „Facebook“ vadovas ir įkūrėjas Markas Zuckerbergas praėjusios savaitės pabaigoje pareiškė, kad socialinis tinklas pradės žymėti jo taisykles pažeidžiančias politines publikacijas ir imsis kitų priemonių kovai su poveikiu rinkėjams bei mažumų įžeidinėjimais.

Facebookneketina toleruoti neapykantos kurstymo 

Sekmadienį CNN kalbintas „Facebook“ viceprezidentas Nickas Cleggas išvengė klausimo, kokį poveikį socialiniam tinklui turės boikotas, tačiau pabrėžė, kad „Facebook“ neturi jokios priežasties toleruoti neapykantos kurstymo. 

„Tokie pasisakymai nepatinka mums, mūsų vartotojams ir, suprantama, mūsų užsakovams“, – teigė N. Cleggas. 

Jis taip pat paminėjo „Facebook“ dedamas pastangas kovoti su neapykantos kurstymu socialiniuose tinkluose. Pasak jo, kompanija per mėnesį iš tinklo pašalina 3 mln. neapykantą skatinančių pasisakymų.

N. Cleggas tikina, kad „Facebook“ ateityje į kovą pasitelks dvigubai daugiau jėgų: „Mums reikia nuolatos tobulėti, keisti savo taisykles tam, kad užkirstume kelią tai mažai, tačiau naikinančiai grupei vartotojų ir socialinę erdvę paverstume saugia ir pozityvia“.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2020 06 29 13:20
Spausdinti