Meniu
Prenumerata

penktadienis, rugsėjo 24 d.


KLAIPĖDOS JŪRŲ UOSTAS
Achilo kulnas: nutrūkęs baltarusiškų krovinių srautas išryškino Klaipėdos uosto silpnąją pusę
Arvydas Jockus
Fotobankas
Niūrus laikai?.

Ar po šio smūgio pavyks atsitiesti?

JAV paskelbus sankcijas Baltarusijos kalio trąšų gamintojai „Belkalij“, į paširdžius skaudžiausiai gaus ir Klaipėdos uoste veikiantis Birių krovinių terminalas (BKT). Jo pagrindinis akcininkas Igoris Udovickis (jam priklauso 70 proc. akcijų, 30 proc. valdo „Belkalij“) jau pareiškė, kad prašys valstybės pagalbos. Jos įmonei reikėtų išsaugoti darbo vietas ir nekeisti vienintelio šių trąšų terminalo Lietuvoje specializacijos. Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė neseniai žiniasklaidai pareiškė, kad su Baltarusija dirbusios įmonės turi prisiimti verslo riziką. Tai yra signalas, kad paramos prašymai bus vertinami itin atidžiai.

Baltarusiškų trąšų tranzitas per Lietuvą nutrūks gruodžio mėnesį. Tai bus smūgis ir Klaipėdos jūrų uostui, kuris neteks kone trečdalio krovinių srauto – baltarusiški kroviniai, beveik vien trąšos, sudarė 15 mln. tonų per metus, 32 proc. visos krovos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) dėl sankcijų „Belkalij“ neteks maždaug 18 mln. eurų laivų rinkliavų, trąšas gabenę „Lietuvos geležinkeliai“ praras apie 60 mln. eurų pajamų per metus.

BKT akcininkai prakalbo apie grūdų krovą, tačiau dėl šių krovinių tektų konkuruoti su kitomis uosto įmonėmis.

2021 09 07 07:55
Spausdinti