Meniu
Prenumerata

šeštadienis, spalio 31 d.
IŠAUŠ ANTROJI DIENA...
Ar gali „Amazon“ toliau augti kaip jaunatviška startuolė?
The Economist

Investuotojai atrodo neabejojantys

Šį mėnesį „Amazon“ sukanka 9,5 tūkst. dienų. Tačiau bendrovės įkūrėjui ir vadovui J. Bezosui visada – pirmoji diena. Nuo pat įkūrimo 1994 m. jis tvirtino, kad „Amazon“ turi visuomet elgtis kaip atkakli startuolė – ryžtingai kurti inovacijas ir nepaliaujamai plėstis.

Laikydamasi šios taisyklės „Amazon“ vartotojams tapo labai patogi, o jos kelyje stovinčioms įmonėms kelia baimę. Šiandien „Amazon“ elektroninės komercijos platformoje kiekvieną sekundę iš rankų į rankas pereina maždaug 11 tūkst. JAV dolerių vertės prekių. Pernai įmonė pristatė 3,5 mlrd. siuntų – išeitų kas antram Žemės gyventojui. Naudodamiesi debesijos padalinio „Amazon Web Services“ (AWS) paslaugomis apie 100 mln. žmonių dieną gali susiskambinti per „Zoom“, o vakare panašiai tiek – žiūrėti „Netflix“. Bendros „Amazon“ pajamos pernai siekė 280 mlrd. JAV dolerių.

Šiemet „Amazon“ iš patogumo virto būtinybe. Rusvas paketas su šypsena, kurį prie slenksčio paliko sparčiai tolstantis kurjeris su ryškiaspalve liemene, tapo užsidaryti privertusios pandemijos simboliu. Gyvenimas be parduotuvių ir biurų būtų neįsivaizduojamas be siuntų ir darbo debesyse, o be tokių pramogų kaip internetiniai vaizdo įrašai ir nepakenčiamas. Investuotojams tai – sparčiai įsigalinti tendencija pereiti prie gyvenimo internete, kuri jau nesikeis. „COVID-19 sukelta paklausa išsviedė „Amazon“ tiesiai į 2025-uosius“, – sakė Michaelas Moritzas iš rizikos kapitalo bendrovės „Sequoia Capital“.

2020 07 24 05:30
Spausdinti