Meniu
Prenumerata

šeštadienis, balandžio 17 d.


MOBILUMAS KINIJOJE
Ratuotos svajonės
The Economist
Scanpix
„Didi“ mokosi apsieiti be vairuotojų.

Jei domina pavėžėjimo verslo ateitis, žiūrėkite į Rytus

„Čia, Kinijoje, investuojame daug pinigų“, – 2016-ųjų birželį privačiame pokalbyje Tiandzine pareiškė „Uber“ įkūrėjas ir tuometis vadovas Travisas Kalanickas, bet lyg nujausdamas pridūrė, kad „turime konkurentę, kuri investuoja dar daugiau“. Po dviejų mėnesių amerikiečių pavėžėjimo milžinė pasidavė ir pardavė Kinijos padalinį varžovei iš Pekino „Didi“. Per dvejus metus „Uber“ Kinijoje prarado apie 2 mlrd. JAV dolerių. Pasitraukus „Uber“, „Didi“ atsivėrė kelias tapti neginčijama Kinijos pavėžėjimo paslaugų lydere, kuriai šiandien tenka daugiau nei keturi penktadaliai visų šalies užsakymų. Daugelis tikisi, kad prieš aštuonerius metus įkurta kinų milžinė ateinančiais mėnesiais paleis akcijas į biržą. Ji gali būti įvertinta 60 mlrd. JAV dolerių.

Kad „Uber“ (bent kurį laiką) buvo nusiteikusi sudeginti tiek pinigų, liudija prizo dydį. Kinijos pavėžėjimo rinka – didžiausia pasaulyje. Pasak šalies transporto ministerijos, pernai spalį pavėžėjimo platformose kasdien vidutiniškai buvo užsakoma po 21 mln. kelionių. Tai – dvigubai daugiau nei JAV prieš pandemiją, kai kelionės buvo saugesnės. Kol nepardavė Kinijos padalinio, „Uber“ ten gaudavo daugiau užsakymų nei bet kurioje kitoje šalyje, įskaitant gimtąją rinką. Konsultacijų paslaugas teikiančios „Frost and Sullivan“ skaičiavimu, bendra Kinijos pavėžėjimo įmonių operacijų vertė pernai siekė 221 mlrd. juanių (32 mlrd. JAV dolerių), t. y. nuo 2017 m. išaugo daugiau kaip pusantro karto.

Amerikiečiai gal ir išrado pavėžėjimą, bet sąlygos jam palankiausios būtent Kinijoje. Priežastys yra giliau nei rinkos dydis. „Didi“ gali išlošti daugiausia. Tačiau jos dominavimui bus metama vis daugiau iššūkių.

2021 02 27 19:15
Spausdinti