Meniu
Prenumerata

pirmadienis, rugpjūčio 10 d.
Vaidas Vyšniauskas ir du jo pašaukimai
Viktorija Vitkauskaitė
(Gedmanto Kropio / „ŽMONĖS Foto“ nuotr.)

Pusę susitikimo Viktorija Vitkauskaitė kalbėjosi su tenoru. Kitą pusę – su dvasininku. Bet pašnekovas buvo vienas – Vaidas Vyšniauskas. Talentas ir dvasinės paieškos lėmė, kad šiandien jam gerai pažįstami ir Lietuvos kalėjimai, ir pasaulio operos scenos.

Nuskambėjus paskutiniam vėl į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto teatrą (LNOBT) grįžusios operos „Madam Baterflai“ taktui, publika kurį laiką sėdi nuščiuvusi, o tada pratrūksta ovacijomis. Plojimai dar labiau pagarsėja scenoje pasirodžius V. Vyšniauskui. Tenoro kuriamas amerikietis Pinkertonas sudaužė širdį Čio Čio San, tačiau jo bravūriškas žavesys nuginkluoja ne tik nelaimingąją įsimylėjėlę, bet ir žiūrovus.

Ką tik sostinės scenoje dainavęs „America forever!“, jau kovo pradžioje V. Vyšniauskas išvyks į JAV. Niujorke laukia ypatingas karjeros laiptelis: „Metropolitan Operoje“ jis dainuos Samsoną Camille’io Saint-Saënso operoje „Samsonas ir Dalila“. Pagrindinis vaidmuo vienoje prestižiškiausių pasaulio scenų – faktas, kurio svoriui pabrėžti nebereikia jokių detalių. Tik vienintelės: šio teatro publika V. Vyšniauską neplanuotai pirmąkart išgirdo dar 2018-ųjų spalį, kai, staiga sunegalavus pagrindiniam dainininkui, lietuvis per mažiau nei pusvalandį buvo tiesiog įmestas į sceną trečiajame operos veiksme.

Debiutas buvo staigus, bet jo priešistorė – ilga. Kartą asmeniniame pašte V. Vyšniauskas rado „Metropolitan Operos“ laišką. Teatras domėjosi, kas atstovauja lietuvių tenorui (operos pasaulyje žinomam kaip Kristian Benedikt), ir pakvietė atvykti. „Teatrai puikiai suvokia, kad tokių sudėtingų pagrindinių vaidmenų atlikėjams tenka milžiniškas krūvis, žiauri atsakomybė ir didžiulė rizika. Todėl vaidmeniui būna samdomi dar vienas ar du solistai“, – aiškina tenoras. Pagrindiniu Samsono atlikėju pasirinktas Roberto Alagna – prancūzų operos žvaigždė. Lietuvis premjeriniuose spektakliuose buvo jo dubleris. Tai reiškia būtinybę puikiai išmokti vaidmenį ir per spektaklius, kuriuose pats nevaidini, pernelyg nenutolti nuo teatro – maža ką. Bet kartu dublerio duona nesuteikia jokių garantijų, kad į to pastatymo sceną apskritai užlipsi. Gal viskas klostysis taip, kad dublerio nė nereikės. O galbūt prireikus bus pasirinktas visai kitas dainininkas.

2019 03 28 18:53
Spausdinti