Meniu
Prenumerata

trečiadienis, birželio 3 d.
AKSESUARAI
Karštos tendencijos iš 2015-ųjų
Vidas Rachlevičius
Gamintojai

Turbūt pats nepalankiausias užsiėmimas yra prognozavimas. Jeigu dabar galiotų viduramžių tvarka, daugybė įvairių sričių prognozuotojų savo gyvenimą baigų laužuose. Todėl Vidas Rachlevičius imasi ne prognozuoti, o kalbėti apie tendencijas.

Visais laikais žmonės svajojo ir bandė pažvelgti į ateitį. Genijai vien savo proto galiomis sugebėjo šimtmečiais aplenkti laiką. Šiais laikais žmonija, pasitelkusi galingiausius kompiuterius, išmoko gana tiksliai prognozuoti orus, tačiau gerokai sunkiau sekasi numatyti reiškinius, kuriuose yra stiprus žmogiškasis veiksnys, pavyzdžiui, rinkų svyravimus, ekonomikos krizes. Ir visiškai beviltiški bandymai prognozuoti, kaip seksis sektoriams, kurių svarbiausioji varomoji jėga yra kūrybiškumas. 

Man tik šypseną kelia drąsios mergaitės, prisistatančios „mados prognozuotojomis“. Prekių ženklai ir mados namai, dirbdami klasikos užribyje, neriasi iš kailio ieškodami šiek tiek arba gerokai kuoktelėjusių asmenybių, kurios gebėtų „susapnuoti“ naujas formas, spalvų ir medžiagų derinius. Tų žmonių kūrybiškumo vingiai – nežinomi ir dažnai visiškai neprognozuojami. Turbūt vienas geriausių pavyzdžių yra prekės ženklas „Gucci“. Nemanau, kad kas nors galėtų paaiškinti, kas vyksta jo kūrybos direktoriaus Alessandro Michele’s galvoje. Beskonybės išaukštinimas? Stiliaus anarchija? Velniop visas tradicijas ir taisykles, tetriumfuoja chaosas?

Akivaizdu, kad net ir labiausiai apsirūkiusios mados „prognozuotojos“ negalėjo įsivaizduoti, kaip atrodys „Gucci“ 2020 m. vyrų rudens–žiemos kolekcijos, pristatytos sausio viduryje, logotipas. O tai – lyg pradinuko ranka ant balto lapo mėlynu rašalu išraitytas rašytinis logotipas ir „Fall Winter 2020 Men’s Collection“. Nežinau, ar šiais laikais mokyklose dar yra ši disciplina, bet mano laikais tai vadinosi dailyraščiu. Taigi, kaip buvo sakoma – sėsk, du! Kaip ir buvo galima tikėtis, Europa ir JAV tik skėsčiojo rankomis, įvairios prognozuotojos tesugebėjo išlementi, kad „tai yra keisčiausias dalykas, kokį esame matę“, o tūkstančiai dabartinio „Gucci“ gerbėjų Azijoje puolė į dar vieną ekstazę. 

2020 04 17 11:12
Spausdinti