Meniu
Prenumerata
ketvirtadienis, vasario 20 d.
AUTOMOBILIAI
Emocijų bomba: naujoji „Toyota GR Supra“
Ovidijus Lukošius
Gamintojai

Sportiniai automobiliai yra brangūs, nepraktiški ir nedraugiški keleiviams. Prie „Toyotos GR Supros“ vairo sėdęs Ovidijus Lukošius ieškojo gerųjų jų savybių.

Kone kiekvieno naujo automobilio bandymas prasideda panašiu ritualu. Iš automobilių salono pakeliui į redakciją tenka pervažiuoti beveik visą Gedimino prospektą, tad lėtai riedėdamas grindiniu tuos pusantro kilometro stebiu praeivių reakcijas. Dažniausiai jų nebūna, nebent sėdėčiau prie įdomesnio modelio vairo, o pro šalį žingsniuotų žinovas. Tuomet galinio vaizdo veidrodėlyje gali pastebėti palydintį jo žvilgsnį.

Bet šįkart vairavau ryškiai raudoną „Toyotą Suprą“, kuri aplinkiniams kėlė emocijų bangas. Per perėją einantis gyvenimo būdo žurnaluose dažnai matomas verslininkas iškėlė nykštį. Jis pats vairuoja išskirtinius automobilius, tad įvertinimas nebuvo tik mandagus gestas. Jaunimas, ne tik vaikinai, bet ir merginos, iš kišenių traukė išmaniuosius telefonus ir fotografavo. Vėliau, trumpam palikęs „Suprą“ Vokiečių gatvėje, grįžęs radau šalia numestą dviratį ir keliais aplink ropojantį paauglį su ištiestu mobiliuoju rankoje. Socialinių tinklų sraute tądien tikrai mirgėjo šio automobilio nuotraukos.

Atrodo, visi pasiilgo „Supros“, kurios gamyba buvo nutraukta prieš 17 metų. XX a. pabaigoje ši „Toyota“ tapo Japonijos automobilių pramonės ikona ir simboliu. Ji buvo vadinama „Toyota 911“ – trys skaitmenys pasiskolinti iš legendinės „Porsche“ kupė pavadinimo. Prie ketvirtos kartos „Supros“ šlovės prisidėjo „Greiti ir įsiutę“ – filmas apie gatvių lenktynes, kuriame šiam automobiliui teko vienas pagrindinių vaidmenų.

Bet 2002 m. „Supros“ gamyba nutraukta ir apie ją nebuvo nieko girdėti iki pat 2014-ųjų, kai Detroito automobilių parodoje pristatytas prototipas, ir praėjo dar penkmetis, kol realus modelis išriedėjo į gatves.

Ir štai ji čia – penktos kartos „Supra“. Kokia ji? Nutraukusi visus ryšius su praeitimi ji tapo Japonijos ir Vokietijos automobilių pramonės mišrūne ir dar vienu skirtingų gamintojų bendradarbiavimo vaisiumi. Šiame duete dominuoja BMW – „Supra“ yra BMW Z4 rodsterio pusseserė kietu stogu. Į automobilius montuojamas vokiškas variklis, abu modeliai dalijasi ta pačia platforma, pavarų dėže, BMW pėdsakų aptiksime ir salone.

„Toyota“ norėjo tęsti šešių cilindrų eilėje variklio tradiciją, tačiau pati tokio nebegamina. Bet jį gamina BMW.

„Toyota“ norėjo tęsti šešių cilindrų eilėje variklio tradiciją, tačiau pati tokio nebegamina. Bet jį gamina BMW. Abiejų šalių inžinierių komandos sukūrė prototipą ant trumpesnės 2 serijos BMW bazės, o po to darbus tęsė atskirai. Tačiau kartu su varikliu į japonišką automobilį pateko daugiau vokiškų elementų ir tai jam įpūtė šiek tiek prabangos – interjeras labai kokybiškas ir gal kiek neįprastai prabangus sportinei kupė, kurią puošia „Toyotos“, o ne „Lexus“ ženklelis.

Bet visa kita kaip ir dera sportiniam automobiliui – net vidutinio ūgio žmogui reikia gerokai susilenkti, kad atsidurtumei vairuotojo vietoje, o pro siaurą priekinį stiklą matomumas gana ribotas. 3 litrų 340 AG variklis, aštuonių laipsnių automatinė pavarų dėžė, žemas svorio centras, galiniai varantieji ratai, trumpa bazė, plati tarpvėžė, maža masė – visa tai „Suprą“ pavertė puikiai valdomu automobiliu, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,3 sekundės. Visiškai atsiskleisti ji galėtų tik lenktynių trasoje, bet žiupsnelį vairavimo malonumo galima nugriebti ir vingiuotuose keliukuose, kurių gausu aplink Vilnių.

Išjungus sportinį režimą „Supra“ gana komfortiška, tad iš bėdos tiktų ir kasdienėms kelionėms. Tačiau viduje tėra dvi sėdynės ir labai maža bagažinė. Tad „Suprai“ teks antro ar net trečio šeimos automobilio vaidmuo, reti pasivažinėjimai užmiesčio keliukais ties eismo taisyklių riba, vairuotojo ego pakeliančios išvykos į miesto centrą ir... praeivių emocijų pliūpsniai.

„Toyota GR Supra“

Kaina – nuo 64 400 eurų. Montuojama tik automatinė pavarų dėžė. „Premium“ paketas kainuoja papildomus 3 tūkst. eurų.

Konkurentai

„Porsche 718 Cayman“

300 AG modelis kainuoja panašiai, tačiau kainos šauna aukštyn, jei pasirinksite bet kurią galingesnę versiją. Prestižinis prekės ženklas, bet toli gražu nebeišskirtinis – „Porsche“ pilnos Vilniaus gatvės.

BMW Z4

Versija tokiu pat kaip „Supros“ varikliu kainuoja 65 000 eurų. Taip pat yra pigesni 258 ir 197 AG variantai. Tapsite priklausomi nuo orų prognozės, kad nepraleistumėte progos pasivažinėti nuleistu stogu.

Pigesnės alternatyvos

„Toyota GT86“ / „Subaru BRZ“

Dviejų Japonijos gamintojų bendras kūrinys – identiški automobiliai su skirtingu prekės ženkleliu ant variklio dangčio. 200 AG, keturios vietos, mechaninė arba automatinė pavarų dėžė ir galiniai varantieji ratai. Už „Supros“ kainą nupirksite abu – ir GT86, ir BRZ.

„Renault Megane R.S. 275 Trophy“

300 AG erdviame hečbeko kėbule. Praktiškas – penkios vietos, penkerios durys ir didelė bagažinė. Taip pat sportiškas ir aštrus. Kaina – nuo 33 444 eurų.

Foto galerija.: old_000206896_0

2020 01 24 10:23
Spausdinti