Meniu
Prenumerata

šeštadienis, balandžio 20 d.


Užimta socialdemokratų citadelė
IQ

Viena didžiausių šalies įmonių – „Lietuvos geležinkeliai“ – turi naują vadovybę. Generaliniu direktoriumi paskirtas „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška (nuotr.), o valdybos pirmininku išrinktas nepriklausomas energetikos ekspertas Romas Švedas.

Naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis neslėpė, kad M. Bartuška turi jo „besąlyginį pasitikėjimą“, o pirmoji generalinio direktoriaus užduotis – visiškas „Lietuvos geležinkelių“ teisinis ir finansinis auditas, viešųjų pirkimų peržiūra.

32-ejų M. Bartuška „Klaipėdos naftoje“ dirbo nuo 2010-ųjų: pastaruosius trejus metus jai vadovavo, kai pakeitė energetikos ministru tapusį R. Masiulį, o iki 2014 m. ėjo Finansų ir administravimo departamento direktoriaus pareigas. Prieš pradėdamas karjerą valstybės įmonėse, M. Bartuška dirbo konsultantu keliose audito bendrovėse.

46-erių R. Švedas, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos instituto dėstytojas, iki 2009 m. dirbo diplomatinėje tarnyboje, o 2009–2011 m. ėjo energetikos viceministro pareigas.

Be R. Švedo ir M. Bartuškos, „Lietuvos geležinkelių“ valdyboje taip pat dirbs Monika Rimkūnaitė-Bložė, buvusi ilgametė SEB banko įvairių padalinių vadovė, Rolandas Zukas, bendrovės EPSO-G generalinis direktorius, ir Paulius Martinkus, nepriklausomas valstybės valdomų įmonių ekspertas.

Vyriausybė, regis, užsimojo po daugybės metų „Lietuvos geležinkelius“ išplėšti iš socialdemokratų įtakos zonos. Ir ne tik. „Padėtis bendrovėje, kuri ilgus metus buvo korupcijos ir neskaidrių sandorių sinonimu, daugiau netoleruotina“, – sakė ministras R. Masiulis.

Tokia aštri retorika, skambanti iš buvusios Vyriausybės nario lūpų, perša nuomonę, kad tuometis energetikos ministras buvo tik „ilgamečių neskaidrių sandorių“ stebėtojas ir trejus metus nieko nesiėmė, kad pakeistų padėtį. Lieka tikėtis, kad naujoji valdžia neapsiribos tik skambiais pareiškimais, ir su nusikalstamą veiką vykdžiusiais asmenimis nebus tyliai atsisveikinta „šalių sutarimu“. Daugiau nei dešimtmetį „Lietuvos geležinkeliams“ vadovavęs Stasys Dailydka atsistatydino, nes, kaip pats sakė, prarado politinį pasitikėjimą. Tiesa, jau prieš tai ėmė kilti abejonių, ar bendrovė skaidriai skirstė paramą ir vykdė vidaus sandorius.

2017 01 14 23:35
Spausdinti