Meniu
Prenumerata

trečiadienis, birželio 3 d.
LYDERIAI
Nuomonių formuotojų lenktynėse nugalėjo Lietuvos banko valdybos pirmininkas V. Vasiliauskas
IQ
Fotobankas
Vitas Vasiliauskas.

Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas tapo 2019 m. verslo komunikacijos lyderiu. 

Antroje pozicijoje per metus įsitvirtino Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos prezidentė Inga Ruginienė, aplenkusi kelerius metus reitinge pirmavusį „Swedbanko“ vyriausiąjį ekonomistą Nerijų Mačiulį, rodo  „Kantar“ metinė komunikacijos analizė.  

Per metus reitinge aukščiausiai pakilo V. Vasiliauskas ir Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Mantas Zalatorius – atitinkamai per 8 ir 9 pozicijas aukštyn.

„Daugiausia šį šuolį lėmė jų komentarai apie pinigų plovimo Baltijos šalyse veikiančiuose bankuose skandalus, taip pat  diskusijos apie bankų turto mokestį, 2008 m. krizės tyrimą Seime bei svarstymai steigti valstybinį banką. Nors V. Vasiliauskas aktyviausių ekspertų tope įsitvirtinęs jau daugelį metų, tai pirmi metai, kai jis yra aukščiausioje vietoje“, – sakė bendrovės „Kantar“ komunikacijos analizės vadovas Linas Spėčius.

Pasisakymų mažėja 

Jau kelinti metai pastebima slopstančios komunikacijos tendencija. Beveik visuose tiriamuose sektoriuose mažėjo citatų, tačiau daugėjo atstovaujančių asmenų. 2019 m. palyginti su 2018-aisiais, bendras citatų skaičius smuko dešimtadaliu. Labiausiai pasisakymų kiekį mažino draudikai (ketvirtadaliu), telekomunikacijų sektorius – 16 proc., o bankininkai kalbėjo 11 proc. mažiau. Tik mažmeninės prekybos atstovų citatų skaičius paaugo 2 proc.

„Kelerius metus pastebima tendencija, kad įmonės plečia žiniasklaidoje pasisakančių ekspertų komandas, bet mažina atskirų atstovo citatų skaičių. Taip gali būti ir todėl, kad bendrovės siekia subalansuoti, jog asmeninė ženklodara neužgožtų įmonės prekės ženklo komunikacijos“, – sakė jis.

2019 m. palyginus su 2018 m., bendras žiniasklaidoje cituotų atstovų skaičius paaugo 6 proc. Vertinant pagal sektorius, cituotų mažmeninės prekybos atstovų padaugėjo 17 proc., panašiai ir bankininkystės atstovų – 16 proc., telekomunikacijų – dešimtadaliu, o draudikų sumažėjo beveik penktadaliu (19 proc.). Pagrindinių SEB ir „Swedbanko“ ekonomistų citatų sumažėjo beveik penktadaliu, o „Luminoro“ ekonomisto Žygimanto Maurico citatų skaičius išaugo 18 proc.

Daug naujų veidų

2019 m. TOP20, palyginti su 2018 m. yra net 8 nauji asmenys. Tokius pokyčius iš dalies lėmė tai, jog dalis dažniausiai žiniasklaidoje cituojamų asmenų paliko savo užimamas pareigas (iš tokių paminėtini Laurynas Vilimas, Žilvinas Šilėnas, Gitanas Nausėda, Laura Galdikienė).

„Matome, kad įmonės komunikacijos įdirbis turi įtakos ir asmens vietai reitinge – neretai pasikeitus įmonės atstovui, šis netrunka užimti panašią poziciją į savo pirmtako: tokie pavyzdžiai yra Tadas Povilauskas, M. Zalatorius, Rūta Vainienė. Kita vertus, daug lemia ir asmeninė nuomonės lyderio charizma, noras dalintis savo ekspertize, todėl matome, kad įvykus atstovo pokyčiams, rokiruotės lentelėje galimos tiek į aukštesnes, tiek į žemesnes pozicijas“, – analizavo „Kantar“ ekspertas.

Vertinant pagal pasiektą auditoriją, lyderių topas kiek kitoks. Pirma vieta čia tenka V. Vasiliauskui, tačiau N. Mačiulis pagal komunikacijos efektyvumą pralenkia I. Ruginienę.

Epidemija išryškino naujus lyderius

„Kantar“ taip pat išanalizavo, kaip epidemijos kontekstas keitė nuomonės lyderius, ar ryškėjo nauji. Kaip rodo analizė, 2020 m. kovą itin suaktyvėjo mažmeninės prekybos atstovų komunikacija, TOP20 net 8 nuomonės lyderiai iš mažmeninės prekybos sektoriaus. Dauguma padidino savo vidutinį mėnesio pasisakymų skaičių 3 ir daugiau kartų.

Buvo daug informuojama kaip parduotuvės dirbs per šventes, taip pat apie tai, kokių saugumo priemonių imasi prekybos centrai siekdami apsaugoti darbuotojus ir pirkėjus nuo Covid–19, kaip pasikeitė vartotojų pirkinių krepšelis. Į TOP trejetuką pagal pasisakymų skaičių pateko šio sektoriaus atstovė, IKI komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė .

Pasak „Kantar“ analizės vadovo, kovas išryškino ir aktyvią Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidento Valdo Sutkaus komunikacij. Jis kalbėjo apie tai, kokių veiksmų verslininkai tikisi iš politikų siekiant sumažinti karantino poveikį verslui ir kokie verslai nuo karantino yra labiausiai nukentėję šiuo metu. Per kovo mėnesį jo komunikacijos apimtys prilygo trečdaliui visų jo pasisakymų pernai. LVK atstovui praėjusį mėnesį tai lėmė 2 poziciją tope (palyginti, metiniame tope pernai V. Sutkui tenka 13 vieta).

Balandžio pabaigoje „Kantar“ planuoja skelbti verslo nuomonės lyderių potencialios įtakos reitingą, įvertinantį žiniasklaidoje dažniausiai cituojamų asmenų žinomumą ir palankumą.

Apie nuomonių lyderių tyrimą 

Nuomonių lyderių tyrimas kasmet atlieka bendrovė „Kantar“, norėdama įvertinti verslo sektoriaus komunikaciją. Analizuojami bankininkystės, draudimo, telekomunikacijų, mažmeninės prekybos sektoriuose veikiančių kompanijų atstovai ir 25 ekspertai, atstovaujantys Lietuvos bankui, verslo organizacijoms ar akademinam sluoksniui.

Atstovų citatos žymėtuose reklaminiuose straipsniuose į analizę neįtrauktos. Analizuojama 90 spaudos leidinių, 10 interneto svetainių, 4 radijo stočių žinių laidos ir 5 televizijos kanalų žinių laidos per 2019 metus. Atskirai išanalizuotas 2020 m. kovo mėnuo.

2020 04 21 11:27
Spausdinti