Meniu
Prenumerata

trečiadienis, gruodžio 2 d.
PROPAGANDA
Po atliktų kratų Latvijoje galimai uždaroma „Pervyj Baltijskij“ televizijos naujienų tarnyba
Margarita Vorobjovaitė
Pixabay
Televizija

Latvijos naujienų agentūra „Leta“ pranešė apie galimą „Pervyj baltijskij kanal“ naujienų tarnybos uždarymą šalyje. Prieštaringai vertinamas naujienų kanalas siejamas su Kremliaus ruporu vadinamu Rusijos nacionaliniu TV kanalu „Pervyj“.

Kompanija „Baltijas mediju aliance“ (BMA) svarsto įvairius būsimo pirmojo Baltijos kanalo scenarijus, agentūrai „Leta“ sakė bendrovės rinkodaros vadovė Sindija Friedenberga.

BMA Latvijoje valdo TV kanalus „Pervyj Baltijskij“, „Pervyj Baltijskij“ muzikos kanalą, reklamos agentūrą „Baltijas mediju reklāma“, „Ren TV Baltic“ televizijos kanalą ir spausdintus leidinius „MK Latvija“ ir MK Estonia“.

Remiantis neoficialia Latvijos televizijos (LTV) turima informacija, Pirmojo Baltijos kanalo naujienos bus likviduotos kovo 20 d.

S. Friedenberga naujienų agentūrai „Leta“ pareiškė, kad negali patvirtinti šios informacijos, nes šiuo metu sprendimas dar nėra priimtas. Įmonės atstovė atskleidė, kad buvo svarstomi keli galimi kanalo ateities scenarijai, ir pažadėjo informuoti žiniasklaidą apie galutinį verdiktą.

Latvijos valstybės saugumo tarnyba kartu su Estijos saugumo policija Rygoje ir Taline atliko kratas dėl įtarimų tarptautinių sankcijų pažeidimais.

Pasak Latvijos valstybės saugumo tarnybos (VST) atstovo, per kratas, vykdant praėjusių metų gruodį pradėtą baudžiamąjį tyrimą pagal Baudžiamojo kodeksą straipsnį „ES įvestų sankcijų pažeidimas“, atliktas iš anksto susitarusių asmenų grupės, paimta dokumentų ir informacijos laikmenų.

Anot jo, tyrimo metu gauta informacija leidžia įtarti, kad iš anksto susitarusių asmenų grupė suteikė galimybę naudotis finansiniais ir ekonominiais ištekliais asmeniui, kuriam buvo įvestos ES sankcijos už veiksmus, kurie kenkia Ukrainos teritoriniam vientisumui ir suverenumui.

Sąsajos su rusų oligarchu

Kaip praneša Latvijos naujienų portalas Kompromat.lv, kratos BMA vykdytos dėl sandorių, susijusių su rusų milijardieriumi Jurijumi Kovalčiuku. „Rossiya Bank“ valdybos pirmininkas J. Kovalčiukas – vienas artimiausių Rusijos prezidento Vladimiro Putino bendražygių.

Į tarptautinį sankcijų sąrašą oligarchas įtrauktas daugiau nei prieš šešerius metus, tačiau jo ryšius su Latvijoje veikiančiais televizijos kanalais pavyko įrodyti tik prieš kurį laiką.

Praėjusių metų lapkritį Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba uždraudė kompanijai BMA retransliuoti 9 rusiškus kanalus, iš kurių tiesioginės naudos gauna J. Kovalčiukas.

Šios tarybos vadovas Ivaras Abolinšas laidai „De facto“ atskleidė, kad prieš uždraudžiant rodyti kanalus, susijusius su J. Kovalčiuku, ryšys turėjo būti įrodytas. „Turime suprasti, kaip surinkti ir pagrįsti šiuos įrodymus, kad laimėtume teisme. Tai sudėtingas procesas“, – teigė I. Abolinšas.

Po kratų įtariamojo statusas priskirtas dviem asmenims, jiems pritaikytos su laisvės atėmimu nesusijusios kardomosios priemonės. Baudžiamasis tyrimas pradėtas dar kelių asmenų atžvilgiu.

Žinoma, kad vienas iš asmenų, kurių namuose buvo atliktos kratos, BMA valdybos pirmininkas O. Solodovas, taip pat yra vienas bylos įtariamųjų.

BMA atstovė S. Friedenberga po atliktų kratų agentūrai BNS sakė, kad šis baudžiamasis tyrimas, kuriame vienas įtariamųjų yra šios žiniasklaidos grupės bendraturtis ir valdybos narys O. Solodovas, įtakos jos komercinei veiklai neturės.

„Baltic media alliance Lietuvoje“  

2010 m. BMA priėmė sprendimą steigti atstovybes Lietuvoje ir Estijoje. Kompanija į plėtrą Baltijos šalyse investavo 3 mln. eurų.

Tais pačiais metais holdingo atstovybėje BMA Lietuva įsteigta valdyba, o jos pirmininkės pareigos patikėtos žurnalistei Jolantai Butkevičienei.

2013 m. Lietuvos radijo ir televizijos komisija spalio 9 d. svarstė televizijos programoje „PBK Lithuania“ (Pervyj baltijskij kanal) spalio 4 d. transliuotą laidą „Žmogus ir įstatymas“, kurioje buvo paskleista neapykantą kurstanti ir tikrovės neatitinkanti informacija apie 1991 m. sausio 13-osios įvykius, tyčiojamasi iš Lietuvos žmonių ir niekinamas kovotojų už Lietuvos laisvę atminimas.

Komisija, remdamasi Visuomenės informavimo įstatymu, draudžiančiu tokios informacijos skelbimą, nusprendė įpareigoti Lietuvos jurisdikcijai priklausančius retransliuotojus laikinai 3 mėn. sustabdyti PBK programą sudarančių ne Europos Sąjungos šalių laidų retransliavimą Lietuvoje.

Po kilusio skandalo atsistatydino bendrovei iki 2013 m vadovavusi Jolanta Butkevičienė.

Šiuo metu BMA Lietuvos padaliniui vadovauja Vasilijs Zelenins. 2018 m. pateiktoje ataskaitoje skelbiama, kad bendrovės pajamos siekė 2 090 348 eur.

2020 02 25 15:23
Spausdinti