Meniu
Prenumerata
pirmadienis, vasario 24 d.
KARALIŠKOJI ŠEIMA
„Megxito“ sviedinys išmušė „Brexitą“ ir Iraną iš Jungtinės Karalystės laikraščių antraščių
BNS
Didžiosios Britanijos laikraščių pirmieji puslapiai (Scanpix nuotr.)

Žinia, kad Didžiosios Britanijos princas Harry ir jo žmona Meghan atsisakys karališkosios šeimos aukšto rango narių statuso, ketvirtadienį išstūmė Irano krizę ir „Brexitą“ iš britų laikraščių antraščių.

Pora trečiadienį vakare informavo, kad pasitraukia, „pradėdami kurti pažangų naują vaidmenį šioje institucijoje“, nors, kaip pranešama, negavo karalienės Elzbietos II palaiminimo. Netrukus antraštėse pasirodė naujadaras „Megxitas“ ir užuominos apie intrigas karališkuose rūmuose.

„Karalienės nerimas, Harry ir Meghan pasitraukiant iš karališkojo gyvenimo“, – skelbia dienraštis „Daily Express“. Visi Britanijos laikraščiai, įskaitant „The Financial Times“, šią naujieną paskelbė savo pirmuosiuose puslapiuose. Kaip ir paprastai, skandalingai naujienas pristatanti bulvarinė spauda išsiskyrė savo antraščių kūrybiškumu.

„Megxit“ – parašė vienas populiariausių laikraščių „The Sun“ ketvirtadienį, kai šalies parlamentas turi galutinai patvirtinti ministro pirmininko Boriso Johnsono pasiektą susitarimą dėl Jungtinės Karalystės išstojimo iš Europos Sąjungos.

„Jie net nepasakė karalienei“, – piktinosi pagrindinis „The Sun“ konkurentas laikraštis „The Daily Mirror“. „The Daily Star“ pasirinko tokią antraštę: „Karališkosios šeimos narys, anksčiau vadintas princu.“

Tuo metu vienas iš britų žiniasklaidos sunkiasvorių „The Daily Telegraph“ – laikomas mėgstamiausiu karalienės kas rytą skaitomu laikraščiui – parašė, kad „Harry ir Meghan traukiasi iš Firmos“, pavartodamas žodį, kuriuo kartais vadinama karališkoji šeima.

Tuo metu vienas iš britų žiniasklaidos sunkiasvorių „The Daily Telegraph“ – laikomas mėgstamiausiu karalienės kas rytą skaitomu laikraščiui – parašė, kad „Harry ir Meghan traukiasi iš Firmos“, pavartodamas žodį, kuriuo kartais vadinama karališkoji šeima.

„The Times“ skelbia, kad Harry šeimos pasitraukimą išprovokavo „rūmų skilimas“. Dešiniosios pakraipos laikraštis „The Daily Mail“ kuria panašią nuotaiką: „Karalienė pyksta, Harry ir Meghan pareiškus: „Mes išeiname.“

Net laikraštis „The Financial Times“, paprastai pirmąjį puslapį paliekantis svarbiausioms pasaulio ekonomikos ir verslo naujienoms, įsitraukė į šį žaidimą. „Karališkoji pora traukiasi nuo visuomenės dėmesio, ieškodama finansinės nepriklausomybės“, – skelbia jo antraštė.

„Nekilmingųjų gyvenimas“

Viso pasaulio žiniasklaida taip pat plačiai pranešė šią naujieną. Vokietijos populiariausias dienraštis „Bild“ rašo, kad pranešimas „nukrito kaip bomba ant karališkosios šeimos“. Dabar „kyla klausimas, ar Bakingamo rūmai smogs atgal“, tęsia bulvarinis laikraštis.

Vokietijos didelio formato laikraščių tonas buvo ne ką rimtesnis. „Sueddeutsche Zeitung“ šį atsiskyrimą pabandė sulyginti su užsitęsusiu Didžiosios Britanijos atsiskyrimu nuo ES. Atkreipdamas dėmesį į Bakingamo rūmų atsakymą, kad poros ateities vaidmeniui „sukurti prireiks laiko“, Miunchene įsikūręs laikraštis pašmaikštavo: „Atrodo, kad „Megxitas“ gali tapti tokiu pat chaotišku ir užsitęsusiu kaip „Brexitas“.“

Jungtinėse Valstijose, kur nuo šiol pora turėtų praleisti daugiau laiko, „The New York Post“ pasišaipė, kad Meghan ir Harry suka „nekilmingųjų gyvenimo“ link.

Karališkosios šeimos biografė Penny Junor (Peni Džunor) tokį poros sprendimą pavadino „labai liūdnu“.

Akį traukiančiose pirmame bulvarinio laikraščio puslapyje išspausdintose karikatūrose Meghan ir Harry vaizduojami kaip televizorių žiūrinčių ir nuo senos sofos nesitraukiančių veltėdžių pora. Harry joje dėvi apatines kelnaites ir dėmėtus baltus apatinius marškinėlius, maukia pigų alų ir valgo mikrobangėje pašildytą maistą, o suktukais plaukus susisukusi Meghan rankoje laiko cigaretę.

„Aikštingasis vaikaitis“

Tuo metu Jungtinėje Karalystėje karališkosios šeimos gyvenimo apžvalgininkai ir įžymybės negailėjo savo komentarų per televiziją ir socialiniuose tinkluose. „Nieko sau. Kaip negarbingai pasielgta su karaliene. Gėda Harry & Meghan“,  – rytinės televizijos laidos vedėjas Piersas Morganas, nuolatinis kunigaikštienės kritikas, socialiniame tinkle „Twitter“.

„The Daily Mirror“ apžvalgininkė Rachael Bletchly pareiškė, kad šokiruojantis karalienės „aikštingojo vaikaičio [pareiškimas] turbūt smogė jai į saulės rezginį“. „Harry savanaudiškai atsuka nugarą institucijai, kurią ji siekė modernizuoti ir išsaugoti jam ir jo vaikams“, – pridūrė R. Bletchly.

Tuo metu buvęs BBC karališkasis korespondentas Peteris Huntas televizijos „Channel 4“ naujienų laidai sakė, kad tai „nėra gera diena britų karališkajai šeimai“.

„XXI amžiuje, naujajame dešimtmetyje, parodyta, kad negalima tradiciniu būdu prisitaikyti prie aukšto rango karališkosios šeimos narių statuso, (atėjus) iš JATM (juodaodžių, azijiečių, tautinių mažumų) aplinkos“, – pareiškė jis, kalbėdamas apie mišrios rasės Meghan.

Karališkosios šeimos biografė Penny Junor tokį poros sprendimą pavadino „labai liūdnu“. „Harry ir Meghan yra labai mylimi, ir faktas, kad nebematysime jų taip dažnai, manau, yra tikra tragedija“, – pareiškė ji.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

2020 01 09 16:24
Spausdinti