Meniu
Prenumerata
penktadienis, balandžio 10 d.
Vaizdų poezija socialiniuose tinkluose
Aistė Paulina Virbickaitė
R.Treigio (kairėje) ir B. Šarkos dialogas.

Tai istorija apie žmones su mobiliaisiais telefonais. Nekrūpčiokit, nemoralizuosiu. Papasakosiu apie dviejų menininkų, Beno Šarkos ir Remigijaus Treigio, fotografinį nuotykį, kuris nuklydo tolokai už meno lauko ribų ir kviečia pasišnekučiuoti apie gyvenimo kasdienybės ritmą.

Veiksmas prasidėjo Klaipėdoje, kur gyvena abu šie iš pirmo žvilgsnio labai skirtingi menininkai. B. Šarka (g. 1963 m.) – visada stilingas ir ryškus savo laisve, neatsitiktinai kritikų dažnai vadinamas šamanu. Paprastai jis siejamas su teatru kaip aktorius ir režisierius, tačiau tai tik beviltiškas bandymas sukimšti kuriantį žmogų į stalčiuką – šis menininkas laisvai renkasi medžiagas ir žanrus pagal savo sumanymą, tad gali būti režisieriumi, šokėju, aktoriumi, skulptoriumi, tapytoju, fotografų mėgstamu modeliu, arba – fotografu. Ramus ir santūrus R. Treigys (g. 1961 m.) – fotografas. Jei karjeros pradžioje kolegos ir gūžčiojo pečiais žiūrėdami į jo visaip subraižytas monochromines miesto peizažų fotografijas, dabar jis – vienas publikos ir profesionalų mylimiausių šiandienos fotografų. Jis kuria nuosekliai ir ramiai, kartais įsiveldamas į kokį meninį nuotykį, bet nekaitaliodamas savo įvaizdžio. Atrodytų, šiuos menininkus jungia tik gyvenamoji vieta. Tuo šis jų bendras projektas tampa dar žavesnis.

Maždaug prieš metus Benas įsigijo išmanųjį telefoną. Pradėjo juo fotografuoti, žaisti filtrais ir vieną iš nuotraukų įkėlė į feisbuką. Remigijus tą vakarą nuobodžiavo, tad pamatęs Beno nuotrauką sraute, apsidairė, nufotografavo jai „atsakymą“ ir paliko komentaruose. Ir prasidėjo. Daugiau nei metus, kiekvieną vidudienį ir vidurnaktį Benas kėlė į feisbuką po nuotrauką, o Remigijus komentaruose pateikdavo jai atsakymą. Procesas vyko kasdien, be jokių išimčių. Abu fotografavo mobiliaisiais telefonais, o svarbiausioji fotografijų tema – šviesa ir nuotaika. Benas šalia nuotraukos parašydavo tik „vidurdienis“ ar „vidurnaktis“, o Remigijus nurodydavo tikslų sukūrimo laiką. Vaizdų turinys – tai, kas supa: namų interjero fragmentai, gatvė, peizažo detalė, pamatytos nuotraukos fotografija ar sudėliotas koliažas. Svarbu, kad abu nuotraukų neruošė iš anksto, kadrų būdavo ieškoma ir fotografuojama tada, kai tam ateidavo laikas.

2019 01 26 03:00
Spausdinti