Meniu
Prenumerata

pirmadienis, lapkričio 30 d.
STATISTIKA IR MENAS
P. Garcia: „Auditorija nesiima veiksmų, jei nemato efekto“
Gytis Kapsevičius
Asmeninio archyvo nuotr.
Pau Garcia

Duomenų atvaizdavimas neturi apsiriboti tik gražiais grafikais – pasitelkus šiuolaikines technologijas juos galima paversti erdviniais meno kūriniais. Šia filosofija vadovaujasi interaktyvius informacinio dizaino eksperimentus kurianti ispano Pau Garcios įsteigta agentūra „Domestic Data Streamers“. Su dizaineriu kalbėjosi IQ apžvalgininkas Gytis Kapsevičius.

Esame apsupti vizualiosios kultūros, bet gebėjimas sukaupti dėmesį yra ribotas, mums greitai tampa nuobodu. Kokia yra sėkmingo duomenų vizualizacijos poveikio paslaptis – geras dizainas, netikėtumas, aktualumas, kiti dalykai?

– Labai priklauso nuo to, apie kokius žmones kalbame. Yra skirtumas, kuri povandeninio laivo valdymo pultą, reklamos kampaniją „Nike“ ar rinkimų infografiką laikraščiui. Kiekvienu atveju konkreti auditorija turės specifinius dėmesio motyvatorius, su kuriais kūrėjui teks žaisti. Man svarbiausia yra sužadinti auditorijos emocijas, judesį, priversti žmones verkti, juoktis, erzinti juos. Tai ne vien matematinių, bet ir žmogiškųjų reikšmių atvaizdavimas. Mes klausiame savęs: kokį elgesį norėtume matyti, kai žmonės gaus šią informaciją?

Jūsų bendrovė įgyvendina informacines patirtis (info-experiences). Kas tai?

2020 10 22 06:00
Spausdinti