Meniu
Prenumerata

penktadienis, liepos 30 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
„Toyota Highlander“: gabalėlis Amerikos
Ovidijus Lukošius

„Toyota“, didžiausia globali automobilių gamintoja, yra sukūrusi kelis paralelinius pasaulius – mums įprastą europietišką, keistą japonišką, gigantišką amerikietišką. Dalis modelių gyvuoja visose šalyse ir žemynuose, tačiau kai kuriuos Lietuvoje pamatome tik tada, kai jie mūsų krantus pasiekia iš antrinės JAV rinkos.

Tačiau šie pasauliai vis labiau ima maišytis. Prieš trejus metus į Senąjį žemyną sugrįžo sedanas „Toyota Camry“, o šiemet europiečiams pasiūlytas didelis SUV „Toyota Highlander“. Tai – jau ketvirtoji du dešimtmečius gaminamo modelio karta, tačiau jis pirmą kartą pasiekė Europos, taip pat Lietuvos „Toyotos“ atstovybių salonus.

Kaip jis atrodo?

Ilgas. Tai – pirmas žodis, kuris šauna į galvą žvelgiant į naująjį „Highlander“. Automobilis atrodo kiek neproporcingai timptelėtas tam, kad tilptų trečia sėdynių eilė ir dar liktų vietos bagažo skyriuje.

Jis ir didelis. Net palyginti su „Land Cruiser“ visureigiu, „Highlander“ pastarąjį pranoksta dviem iš trijų matmenų – yra 12,6 cm ilgesnis, 4,5 cm platesnis, tačiau 13,5 cm žemesnis. Tai jam suteikia sportišką siluetą ir vietą miesto gyventojo, turinčio didelę šeimą ir savaitgaliais keliaujančio į sodybą, garaže.

Tam iki šiol tikęs „Land Cruiser“ galutinai užsitarnaus medžiotojų ir ūkininkų automobilio reputaciją, nes „Highlander“ nepalyginti stilingesnis, prašmatnesnis ir sportiškesnio įvaizdžio. O apautas 20 colių gana žemo profilio ratais jis tarsi demonstruoja, kad be didelio reikalo visai nenorėtų jų išsipurvinti.

„Highlander“ tarsi vainikuoja „Toyota“ SUV gamą, kurios pradžioje yra naujasis „Yaris Cross“, po to seka CH-R ir RAV-4, tačiau visi šie modeliai kalba skirtinga dizaino kalba. „Highlander“ trapecijos formos variklio grotelės gal kiek ir primena RAV-4, tačiau kėbulo formos nėra tokios griežtos, kampai ir linijos labiau nugludintos, jaučiama amerikietiška estetika.

Viduje patenkame į įprastą „Toyotos“ pasaulį – aiškų, racionalų ir gana kuklų. Už vairo 7 colių daugiafunkcis ekranas, centrinėje konsolėje dar vienas – 8 arba 12,3 colio, priklausomai nuo įrangos lygio. Prietaisų skydelis, multimedijos įranga, pavarų svirtis ne daug skiriasi nuo matytų naujausioje „Corolloje“ ar RAV-4, žinoma, tik erdvės čia nepalyginti daugiau.  

Foto galerija.: new_000218114_0

Septynių vietų konfigūracijoje bagažinės tūris netgi mažesnis nei „Corollos“ hečbeko – 332 litrai. Tačiau bagažui vietos padaugėja nulenkus trečią sėdynių eilę, o nulenkus ir antrąją kroviniams atsiveria milžiniška 1909 litrų erdvė.

Kaip jis važiuoja?

Europai skirtas „Highlander“ modelis siūlomos vos su vienu varikliu – 248 AG benzininis hibridas su bepakope e-CVT pavarų dėže.

2,5 litro benzininis motoras suka priekinius ratus, o jam padeda du elektros varikliai – vienas jų skirtas galinei ašiai. Automobilis įprastomis sąlygomis dažniausiai varomas tik priekiniais ratais, bet prireikus galiniams gali būti atseikėta iki 80 proc. galios. Rimtoje bekelėje „Highlander“ sustotų anksčiau nei „Land Cruiser“, tačiau įprastas purvas ar sniego pusnys jo nesustabdys. Sukurtas ant tos pačios platformos kaip „Lexus“ RX, „Highlander“ ir nepretenduoja į tikrų rėminių visureigių teritoriją.

Foto galerija.: new_000218114_1

Iki 100 km/val. šis dičkis įsibėgėja per 8,3 sekundės, o didžiausias greitis ribojamas iki 180 km/val. Automobilis ne itin entuziastingai reaguoja į stipriau spusteltą akceleratoriaus pedalą, o girdimas nepatenkinto variklio garsas primena, kad jis sukurtas ramiai ir taupiai važinėti.

Gamintojai deklaruoja 6,6 litro 100 km sąnaudas, tačiau pasivažinėjus daugiausia užmiesčio keliais ir greitkeliu pagrindinis kompiuteris rodė pusaštunto litro. Puikus rezultatas tokiam dideliam automobiliui, dėkoja gamta ir banko sąskaita.

Kodėl verta pirkti?

Į Europos rinką įmestas „Highlander“ pateko į teritoriją, kurioje nesutinka jokių konkurentų.

Savo dydžiu jis lygiuojasi su „Volvo XC90“, „Audi Q7“, „Lexus RX“ ar BMW X5. Tačiau pastarųjų pradinė kaina gerokai perlipa 60 ar net 70 tūkst. eurų ribą, o „Highlander“  hibridiniu varikliu ir su gana gausia įranga jūsų bus vos už 44 900 eurų. Prabangiausia „Premium“ versija kainuoja 56 300 eurų, o papildomai galėsite užsisakyti nebent panoraminį stoglangį ir vilkimo kablį.

Foto galerija.: new_000218114_2

Tiek pat kainuos „Kia Sorento“, kuris taip pat septynvietis ir hibridinis, tačiau pasiūlys mažiau erdvės. Dydžiu neprilygs ir taip pat septynis žmones galintys gabenti „Hyundai Santa Fe“ ar „Nissan X-Trail“.

Tad jei iš tiesų jums reikia didelio vienatūrio visureigio kėbulu, „Highlander“ nebus lengva atsispirti. Juolab kad jo nebereikės laukti, kol pavažinėtu nuspręs atsikratyti amerikiečių šeima.

Pranašumai

Trūkumai

2021 03 08 06:15
Spausdinti