Meniu
Prenumerata

šeštadienis, balandžio 27 d.


ŠVIETIMAS IR IT
Švietimo ekspertas Martas Laidmetsas: „Skaitmeninės technologijos Estijos mokyklose nėra paliekamos už durų“
IQ
Martas Laidmetsas.

„Skaitmeninės technologijos Estijos mokyklose nėra paliekamos už durų“, – sako Estijos švietimo ir mokslinių tyrimų ministerijos generalinis sekretorius Martas Laidmetsas

– Kaip Estija reformavo savo švietimo sistemą?

– Estai visuomet buvo itin imlūs technologijoms – be daugelio elektroninių paslaugų negalime įsivaizduoti savo gyvenimo. Internetas suteikė mums daug galimybių mokytis ir tobulėti. Kartu su tuo – ir begalę grėsmių. Supratome, kad privalome savo piliečiams suteikti reikalingas kompetencijas bei įgūdžius mokytis savarankiškai ir apsisaugoti nuo kibernetinių pavojų.

Įvairūs išmanieji įrenginiai, programos ir skaitmeniniai sprendimai Estijos švietimo sistemoje yra aktyviai naudojami. Praėjusiais metais pristatėme vadinamąjį skaitmeninį vadovėlį. Tai gerokai daugiau nei pdf failas. Norėdami juos naudoti, vaikai turi turėti išmanųjį įrenginį – savo ar pasiskolintą mokykloje. Jie sukurti taip, kad užtikrintų individualų mokymosi planą. Išmanieji įrenginiai Estijoje integruoti į mokymo procesą.

Kadangi neturime duomenų apie ilgojo laikotarpio mokinių pasiekimus, dar sunku pasakyti, kokią įtaką tokie vadovėliai padarys. Kita vertus, nėra taip paprasta pamatuoti, kaip skaitmeninės technologijos keičia žinias ir įgūdžius, nes jos smarkiai integruotos į kasdienį mūsų gyvenimą. Pasiekimai šioje srityje nėra taip lengvai pamatuojami kaip matematikos žinios. Vis dėlto tyrimai rodo, kad mokiniai demonstruoja didelį informacinį raštingumą ir yra patenkinti moderniais mokymosi būdais.

– Kokį patarimą duotumėte švietimo sistemą reformuoti bandančiai Lietuvai?

– Patarčiau smarkiai susitelkti į modernių įgūdžių ir kompetencijų mokiniams suteikimą, mokyti juos dirbti ir individualiai, ir komandoje. Aš manau, kad švietimo sistemoje įdiegti kiek įmanoma daugiau skaitmeninių priemonių yra svarbu valstybei, kuri nori, kad jos mokiniai būtų pajėgūs išgyventi ateities visuomenėje.

Mokytojai Estijoje sensta, nepakankamas skaičius jaunų žmonių imasi šio darbo, nes profesija yra nuvertinama, nedžiugina ir atlyginimas. Tad galimybė mokytojo profesiją padaryti prestižinę buvo itin svarbus mūsų tikslas. Anksčiau mokytojai gaudavo šiek tiek daugiau nei minimalią algą, šiuo metu mažiausia pedagogo alga prasideda nuo sumos, siekiančios vidutinį atlyginimą Estijoje.

Susitarimas dėl algų buvo politinis. Ir radome papildomų lėšų švietimo sistemoje. Reformavome mokyklų tinklą: vienas uždarėme, kitas sujungėme, įrengėme naujų, gerokai efektyviau išteklius naudojančių švietimo įstaigų. Galimybė sutaupyti kasdienių mokyklų išlaidų leido reikšmingai padidinti švietimo biudžetą.

2020 01 03 17:53
Spausdinti