Meniu
Prenumerata

penktadienis, liepos 30 d.


„BOEING“
Po incidento Kolorade JAV nurodė nuodugniau tikrinti „Boeing“ lainerių variklius
BNS
Boeing

JAV aviacijos priežiūros tarnyba antradienį nurodė nuodugniau tikrinti variklius, panašius į lainerio „Boeing 777“, keliomis dienomis anksčiau patyrusio dramatišką gedimą pakilus iš Denverio oro uosto.

Praeitą šeštadienį iš Denverio į Honolulu skridusio lainerio variklis „Pratt & Whitney“ užsiliepsnojo ir pažėrė nuolaužų ant gyvenamųjų rajonų. Po šio incidento daugybės lėktuvų „Boeing 777“ skrydžiai buvo sustabdyti, kol bus išsiaiškinta, ar juos saugu naudoti.

„Lėktuvų, turinčių tam tikro modelio variklius „Pratt & Whitney PW4000“, operatorės JAV [privalo] patikrinti šiuos variklius prieš tolesnį skrydį“, – sakoma Federalinės aviacijos administracijos (FAA) pranešime.

Agentūra pažymėjo paskelbusi šį nurodymą „dėl turbinos mentės gedimo, įvykusio šeštadienį lėktuve „Boeing 777-200“, vos pakilusiame iš Denverio tarptautinio oro uosto“.

Prieš atnaujindamos šių lėktuvų skrydžius „operatorės privalo ištirti didžiąsias titanines turbinos mentes kiekvieno variklio priekyje termoakustinio atvaizdo (TAI) metodu. TAI technologija leidžia aptikti įtrūkimus tuščiavidurių turbinos menčių vidiniuose paviršiuose arba vietose, kurių negalima apžiūrėti tikrinant vizualiai“, – sakoma FAA pranešime.

Pasak ekspertų, incidento Denveryje, per kurį žmonės nenukentėjo, labiausiai tikėtina priežastis – variklio turbinos menčių metalo nuovargis.

FAA vadovas Steve'as Dicksonas anksčiau antradienį per atvirą pasitarimą aviacijos saugos klausimais sakė, kad „norime suprasti, kas įvyko, ir atlikti būtinų žingsnių, kad panašių dalykų nepasikartotų“.

„Mums pasisekė, kad niekas nežuvo ir nebuvo sužeistas“, – pridūrė jis.

Pavojingas incidentas virš Denverio tapo naujų smūgiu „Boeing“, tik neseniai pradėjusiai vėl tiekti užsakovams lainerius „Boeing 737 MAX“, kuriuos po dviejų pražūtingų katastrofų buvo uždrausta naudoti.

Jis taip pat iškėlė naujų klausimų dėl FAA, sulaukusios griežtos kritikos dėl nepakankamos „Boeing“ priežiūros, kai buvo išduotas sertifikatas lėktuvams „737 MAX“. Pasak aviacijos ekspertų, taip pat kyla abejonių, ar šių lėktuvų techninė priežiūra yra pakankama.

Antradienį JAV pareigūnai sakė, kad dar prieš incidentą Denveryje šalies aviacijos saugos priežiūros institucijos svarstė galimybę liepti nuodugniau tikrinti „Boeing“ lėktuvus ir juose naudojamus variklius „Pratt & Whitney“ dėl ankstesnių gedimų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2021 02 24 10:36
Spausdinti