Meniu
Prenumerata

šeštadienis, rugsėjo 25 d.


AUTOMOBILIAI
„Lexus LS“ įpusėjo penktos kartos gyvenimą ir sulaukė porcijos atnaujinimų
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Lexus LS“.

Ką galima tobulinti automobilyje, kuris kuriamas jau daugiau nei 30 metų? Pasirodo, galima.

Įpusėjus modelio gyvavimo ciklui gamintojai paprastai atšviežina automobilius, suteikdami jų išvaizdai nežymių pokyčių bei stengiasi pašalinti trūkumus ar prisivyti kiek tolyn nubėgusi gyvenimą.

Panašiai nutiko ir su šiuo „Lexus LS“ atnaujinimu. Inžinieriai patobulino pakabą, pareguliavimo variklį, o dizaineriai pakeitė vieną kitą elementą.

Kaip jis atrodo?

Penktoji „Lexus LS“ karta išleista 2017 m. ir tuomet automobilis gerokai pailgėjo, šiek tiek paplatėjo bei sumažėjo, labiau prisispausdamas prie kelio bei pabrėždamas sportiškas, dinamiškas linijas.

Atnaujinimai, žinoma, kėbulo proporcijų nepalietė, tačiau šiek tiek pakeistos priekinės grotelės, buferio forma, galiniai žibintai, pasiūlyti nauji 20 colių juodos spalvos ratlankiai. Ryškiausias pokytis – priekinių žibintų dizainas. Anksčiau jie buvo įmantrios Z raidę primenančios formos, o dabar sujungti į vientisesnį bloką, kurį skrodžia kablio formos, ar stilizuotos L raidės, LED juosta.

Viduje naujovių daugiau. Pavyzdžiui, galinio vaizdo veidrodis, turintis skaitmeninį režimą. Jį įjungus vaizdą transliuoja galinė videokamera.

Taip pat atnaujinta multimedijos įranga. Dabar pirkėjai gaus 12,3 colio lietimui jautrų ekraną, kuris (pagaliau) per „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ susikalbės su išmaniaisiais telefonais. Nepaisant automobilių salonus užkariaujančių technologijų, LS modelyje vis dar rasite analoginį laikrodį. Žavus paveldas.

Gamintojai
„Lexus LS“.

Salono apdaila, kaip ir privaloma tokios klasės automobilyje, itin kokybiška, o durų apmušalai, pagaminti pagal 400 metų japonų amatininkų tradicijas, primena mėnulio šviesą ir atrodo tarsi meno kūriniai. Bet tai kainuoja papildomai.

Kaip jis važiuoja?

„Lexus LS“ Lietuvoje siūlomas su vienintelius varikliu – 3,5 litro, V6, 359 AG benzininiu hibridu. Jis iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,5 sekundės. Buvo atnaujinti 10 laipsnių automatinės pavarų dėžės algoritmai bei suteikta daugiau darbo elektriniam varikliui esant žemiems sūkiams, kad automobilis galėtų lengviau, tyliau ir sklandžiau spurtuoti. Dėl to „Lexus“ buvo sulaukęs automobilių apžvalgininkų ir klientų kritikos ir į ją pabandė atsižvelgti.

Atnaujintas LS gavo patobulintą automatinio parkavimo sistemą, kuri ne tik savarankiškai pastato automobilį kelkraštyje ar aikštelėje, bet ir kaupia informaciją apie vietas, kuriose vairuotojas lankosi reguliariai. Ši dirbtinio intelekto atmintis panaudojama sklandesniam darbui vėl grįžus namo ar atvykus į verslo centro požeminį garažą.

„Lexus“ taip pat patobulino išmaniąją ilgųjų šviesų perjungimo sistemą, pėsčiųjų aptikimo funkciją, o pajutus susidūrimo pavojų dabar automatiškai įtempia ir saugos diržus.

Gamintojai
„Lexus LS“.

Vairuotojui į pagalbą atskuba ir daugiau išmaniųjų sistemų, automobilį eismo juostos viduryje stropiai laikančių net vingiuotame kelyje, žinoma, jei šis turi ryškias linijas. Tad vairavimas primena meditaciją, kai pernelyg nieko neveiki ir dar gali mėgautis masažu, kurį atlieka ir vairuotojo, ir visi kiti salone esantys krėslai.

Kodėl verta pirkti?

Nes to reikalauja jūsų statusas ir protokolas.

Mažiausias skaičius LS kainoraštyje yra 97 800 eurų už „Comfort“ versiją. „F Sport“ kainuoja 107 900. Jei samdote vairuotoją, rinkitės „Luxury“ už 128 500 eurų su masažuojančiomis ir elektra valdomomis galinėmis sėdynėmis, ant kurių ir praleisite daugiausia laiko. „Lexus“ prekybos salone galite ištaškyti dar papildomai 15 tūkst. eurų, jei pageidausite itin įmantrios salono apdailos.

Foto galerija.: new_000230978_0

Prieš LS tradiciškai stoja vokiečių trijulė – S klasės „Mercedes“, 7 serijos BMW ir „Audi A8“. Šie turi ir benzininių, ir dyzelinių motorų, bet dabar siūlo ir tai, kuo anksčiau išsiskirdavo „Lexus“ – hibridus. Perkant tokios klasės automobilis, tūkstantis šen, tūkstantis ten nevaidina didelio vaidmens, tačiau „Lexus“ turėtų atsieiti pigiausiai, nes vokiečiai iš klientų sumaniai traukia eurus žymėdami varneles papildomos įrangos sąrašuose.

„Lexus LS“ išsirinkti bus paprasčiau. Jei vairuojate pats, štai jums „F Sport“. Jei samdote vairuotoją, imkite „Luxury“. Jokių dvejonių dėl variklio, jokio exelio su papildomos įrangos sąrašu. Sutaupysite marias laiko. O laikas – ne pinigai. Jis neįkainojamas.

2021 09 14 12:33
Spausdinti