Meniu
Prenumerata

penktadienis, kovo 29 d.


LOGISTIKA
Koronaviruso aidas Lietuvoje: mažėja tranzitinių skrydžių, gali strigti siuntos
BNS
Fotobankas
Lėktuvas virš Lietuvos.

Koronaviruso protrūkis Kinijoje jau veikia ir Lietuvos logistikos verslą – daliai pasaulio oro bendrovių nutraukiant skrydžius į Kiniją, mažėja tranzitinių skrydžių per Lietuvą. O Kinijoje nedirbant daugybei logistikos centrų ir gamybos įmonių, gali sutrikti pašto siuntų iš Kinijos į Lietuvą siuntimas. 

Skrydžių valdymo bendrovė „Oro navigacija“ skaičiuoja, kad dėl sumažėjusių tranzitinių skrydžių į Kiniją įmonė gaus mažiau pajamų, tačiau didelės įtakos jos veiklai tai neturės. „Kiek tiksliai pajamų praras bendrovė, kol kas apskaičiuoti sunku. Tai priklausys nuo to, kaip greitai koronaviruso iššūkis bus suvaldytas ir kiek laiko oro bendrovės atšauks skrydžius į Kiniją“, – BNS sakė „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovas Vytautas Beniušis.

Sausį bendrovė aptarnavo 640 tranzitu per Lietuvą į Kiniją ir iš jos vykusių skrydžių – 6 proc. mažiau nei pernai. Pirmosiomis vasario dienomis jų sumažėjo 43 proc.

Vidutiniškai už vieną skrydį per Lietuvos oro erdvę iš Europos į Kiniją įmonė gauna apie 170 eurų pajamų.

Tranzitiniai skrydžiai sudaro apie 75 proc. visų „Oro navigacijos“ aptarnaujamų skrydžių. Už juos įmonė kasmet gauna apie 21 mln. eurų – apie 70 proc. visų pajamų. Skrydžiai į Kiniją kasdien sudaro apie 4–6 proc. visų per Lietuvą atliekamų skrydžių.

Lietuvos paštas: gali įstrigti siuntos Kinijoje

Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovės Vaidos Budrienės teigimu, kol kas siuntos iš Kinijos į Lietuvą atkeliauja be sutrikimų, tačiau gali užstrigti siuntų išsiuntimas iš Kinijos, kur nedirba daugybė logistikos centrų ir gamybos įmonių. 

„Kol kas sutrikimų nefiksuojame, siuntos gaunamos, tačiau, matydami situaciją ir kaip viskas klostosi, darome prielaidą, kad greičiausiai Kinijoje užstrigs siuntų išsiuntimas. Elektroninės parduotuvės priima užsakymus, bet nėra kam pakuoti, išsiųsti, pagaminti. Šitoje dalyje gali būti sutrikimų“, – BNS sakė V. Budrienė. 

Daugiau informacijos ji žadėjo pateikti pirmadienį, kai po naujamečių atostogų Kinijoje darbą pradės verslo centrai, elektroninės parduotuvės. Siuntos iš Kinijos sudaro 64 proc. viso siuntinių srauto, keliaujančio per Lietuvos paštą.

Kitos bendrovės nejaučia įtakos  

Siuntų pristatymo bendrovė „DPD Lietuva“ teigia, kad dauguma Kinijos elektroninių parduotuvių turi sandėlių Europoje, todėl kol kas jokių sutrikimų įmonė nejaučia. Vis dėlto ateityje, jei judėjimas Kinijoje bus ribojamas, gali kilti problemų.

„Kol dar prekiaujama likučiu, sustojusios gamyklos dar problemų nekelia trumpuoju laikotarpiu, bet jei krizė užsitęstų ir Kinija būtų uždaryta, nutrauktas tiek prekių, tiek žmonių judėjimasi, ilgesniam laikotarpiui tai pasijustų pirmiausia prekybininkams, po to atsirandame ir mes, kaip tarpininkai“, – BNS sakė įmonės komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila.

Siuntos iš Kinijos sudaro apie 1 proc. visų „DPD Lietuvos“ siuntų apimties.

Šiaulių oro uosto, aptarnaujančio krovininius orlaivius, vadovė Aurelija Kuezada BNS sakė, kad jame nekraunama jokių su Kinija susijusių siuntų, todėl jokio poveikio verslui nėra. 

BNS anksčiau kalbinti ekonomistai sakė, kad kol kas situacija Kinijoje didžiausios įtakos turi jos pačios ekonomikai – šalies ūkio augimas šiemet bus lėtesnis nei prognozuota, tačiau jei situacija negerės, stringančios logistikos grandinės ilgainiui pasieks ir Lietuvą. Koronavirusas neigiamos įtakos turi ir turizmo sektoriui.

Prieš mėnesį Kinijos mieste Uhane kilęs naujo koronaviruso protrūkis šalyje jau pareikalavo daugiau nei 800 aukų, oficialus užsikrėtusiųjų skaičius viršijo 37,5 tūkst. Pavienių viruso atvejų yra ir kitose Azijos, Europos šalyse, JAV.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2020 02 09 12:41
Spausdinti