Meniu
Prenumerata

antradienis, balandžio 23 d.


„RENAULT KADJAR“
Kaip išgyventi karą be taisyklių?
Ovidijus Lukošius

Bene svarbiausias „Renault“ modelis „Kadjar“ neseniai buvo atnaujintas ir vėl mestas į vieną žiauriausių konkurencinės kovos arenų. SUV modeliams tenka didžiausia pasaulinės automobilių rinkos dalis, o kompaktinės klasės SUV, kuriai priskiriamas ir „Renault Kadjar“, didžiausia dalis tarp visų krosoverių ir SUV. Kitaip tariant – tai pragaras pragare.

Pažiūrėkime į skaičius. Pernai pasaulyje parduotą 29,77 mln. naujų SUV, tai sudarė 36,4 proc. visų naujų automobilių. Dar prieš ketverius metus tik kas penktas naujas automobilis buvo SUV. Dabar – kas trečias. Kompaktinei klasei tenka 41 proc. visos SUV rinkos. Čia stumdosi „Toyota RAV4“, „Kia Sportage“, „Hyundai Tucson“, „Volkswagen Tiguan“, žinoma, „Nissan Qashqai“ ir daugelis kitų. Rusijoje, JAV, Kanadoje ir Kinijoje SUV dalis yra daugiau nei 40 proc. visų pernai parduotų naujų automobilių. Europos rodiklis yra artimas pasaulio vidurkiui.

2015 m. rudenį debiutavęs „Renault Kadjar“ jau rado beveik pusę milijono pirkėjų, tačiau jis nėra lyderis nei pasaulinėje, nei Europos rinkose. Senajame Žemyne čia vis dar karaliauja „Qashqai“, nedaug atsilieka „Tiguan“, o lyderius sparčiai vejasi „Peugeot 3008“. Ar atnaujintas „Kadjar“ ims kvėpuoti pastariesiems į duslintuvus? Atrodo, kad dar ne dabar.

Kaip jis atrodo?

Ir tai šiek tiek glumina, nes „Kadjar“ yra „Qashqai“ brolis dvynys, gimęs po Prancūzijos ir Japonijos gamintojų santuokos, kai šie nusprendė dalintis varikliais, važiuoklėmis ir kitomis technologijomis.

Prekybos centro „Panorama“ požeminiame garaže atsitiktinai atsistojau šalia „Qashqai“, tad gavau progą pažvelgti į abu modelius iš karto. „Qashqai“ bando išlikti nematomu, o „Kadjar“ gerokai rafinuotesnis ir dėl pūstų kėbulo formų atrodo didesnis. Milžiniškas ir tviskantis „Renault“ rombas ant variklio grotelių nuo „Nissan“ atitraukia paskutinius dėmesio likučius.

Nors tai nėra nauja „Kadjar“ karta ir dizaineriai modelio atnaujinimo komandoje dažniau kolegoms nešiojo kavą nei patys dirbo, prancūzų modelis vis dar atrodo šiuolaikiškesnis. Tačiau konkurentai iš „Peugeot“, „Toyota“ ir „Volkswagen“ stovyklų siunčia signalus, kad automobilių pramonę apima griežtų linijų manija, tad putlus „Kadjar“ netikėtai gali tapti senamadišku.

Sėdus vidun apima dvejopi jausmai. Chromuoti elementai suteikia premium pojūčio, tačiau jį išblaško pigaus ir kieto plastiko detalės. Čia taip pat pešasi moderni dabartis su praeitimi – centrinėje konsolėje įmontuotas lietimui jautrus septynių colių ekranas, kurį supa ratukai ir mygtukai, tarsi neleidžiantys visiškai nerti į braukymo ir tapšnojimo erą.

Grotuvą galima reguliuoti už vairo paslėptais mygtukais – patogu, kai įpranti ir išmoksti aklai paliesti tinkamą. Bet iš pradžių norint padidinti ar sumažinti garsą, tenka pasukti vairą, kad pamatytumei, kur spausti.

Įdomi detalė – didžiulė rankena kaire ranka įsitverti priekyje sėdinčiam keleiviui. Žinoma, dešinei rankai yra skirta rankena prie durelių, tad dardant bekele keleivis gali jaustis tvirtai.

Foto galerija: old_000203857_0

Kaip jis važiuoja?

Atnaujintas „Kadjar“ gavo naują 1,3 litro keturių cilindrų benzininį variklį, kurio skirtingos versijos pasiekia 140 arba 159 AG. Variklis sukurtas bendradarbiaujant kartu su „Daimler“, tad montuojamas ne tik į kitus „Renault“ modelius („Captur“, „Scenic“, „Megane“), „Nissan Qashqai“, bet ir A klasės „Mercedes“.

Dyzeliniai motorai taip pat atnaujinti, mažiau taršūs ir ekonomiškesni.

Abi benzininio variklio versijos yra derinamos su 6 laipsnių mechanine arba 7 laipsnių automatine pavarų dėže. Abi pavarų dėžės derinamos ir su 1,5 litro 115 AG dyzeliniu varikliu. Visi šie automobiliai gali būti varomi tik priekiniais ratais, tad anksčiau aprašyta rankenos keleiviui gali niekada ir neprireikti.

Tačiau dar liko 1,8 litro 149 AG dyzelinis egzempliorius, kuris turi ir visų varančiųjų ratų sistemą. Tačiau neturi automato, tad gyvenimas, arba šiuo atveju „Renault“, dar kartą primins, kad visko turėti neįmanoma.

Mes išbandėme modelį su benzininiu 159 AG varikliu, kuris entuziastingai vaikė gana didelį ir sunkų automobilį. Aukšta sėdėsena ir erdvus salonas sukuria įspūdį, kad sėdi prie tikro visureigio vairo, tad švelnus lingavimas posūkiuose atrodo visiškai pateisinamas. Automatas veikia sklandžiai ir variklio galią kruopščiai, be reikalo nešvaistydamas, perduoda priekiniams ratams. Tai patvirtina ir skaičiai: 9,3 sekundės iki 100 km/val. bei 210 km/val. maksimalus greitis. Protingai elgiantis kelyje degalų sąnaudos neturėtų viršyti 7 litrų 100 km.

Foto galerija: old_000203857_1

Kodėl verta pirkti?

Pagalvokite apie pinigus. „Kadjar“ nesiūlo hibridinių motorų, todėl paskutinėje kainoraščio eilutėje esantys skaičiai nėra gąsdinantys. „Qashqai“ pardavėjai greičiausiai nesugebės pateikti geresnio pasiūlymo, nes „Kadjar“ oficialios kainos yra šiek tiek mažesnės.

Brangiausias yra keturiais ratais varomas dyzelis, už kurį prašoma 29 222 eurų. Mes rekomenduojame atkreipti dėmesį į 159 AG benzininį modelį su automatine pavarų dėže ir gausiausiu INTENS papildomos įrangos komplektu. Sumokėję 26 tūkst. eurų, aštuonis gausite grąžos, nebent norėsite 19 colių ratlankių (242 eurai) ir kitokios nei balta spalvos (iki 690 eurų).

Tiesa, konkurentai užvers pasiūlymais, kuriems bus sunku atsispirti. Bet jeigu tvirtai apsisprendėte pirkti „Qashqai“, pagalvokite apie „Kadjar“. Galite turėti tai, ko nori visi, bet tuo pačiu ir išsiskirti iš minios.

Foto galerija: old_000203857_2

Privalumai

Trūkumai

2019 07 19 11:00
Spausdinti