Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, kovo 28 d.


„IONIQ 5“ jau Lietuvoje: naujasis modelis stebina dizaino pokyčiais
Pranešimas spaudai
Gamintojai
„Hyundai IONIQ 5“.

Lietuvoje pradedame prekiauti „Hyundai IONIQ 5“ elektromobiliu. Savo išvaizda naujasis modelis visiškai kitoks nei pirmtakas, išlaikęs hečbeko formas, bet ūgtelėjęs iki SUV dydžio. Šis modelis konkuruos su „Volkswagen ID4“ ar „Tesla Model 3“.

Naujasis „IONIQ 5“ siūlomas su 73 kWh talpos baterija bei dviem skirtingo galingumo motorais: galima rinktis 217 arba 305 AG turinčias versijas. Silpnesnė versija varoma galiniais, galingesnė – visais keturiais. 305 AG turinti versija iki 100 km/val gali įsibėgėti per 5,2 sekundės, o išmani keturių varančiųjų ratų sistema HTRAC leidžia važiuotibekele.

800 voltų technologija leidžia itin greito krovimo stotelėse (220–50 kW) per 5 minutes įkrauti elektros net 111 kilometrų kelionei, o įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 procentų užtruks maždaug 18 minučių. Kraunant 50 kW galingumo stotelėse per 5 minutes galima pasipildyti elektros rezervą 28 kilometrams, o nuo 10 iki 80 procentų įkrauti vos per valandą. Viena įkrova mišriu režimu „IONIQ 5“ leis nuvažiuoti 481 kilometrą, o važinėjant vien mieste – iki 686 kilometrų. „Tesla Model 3“ viena įkrova nuvažiuoja kiek mažiau nei 500 km, o didžiausią nuvažiuojamą atstumą turinti „Volkswagen ID4“ versija – iki 520 kilometrų. Tiesa, pastarasis modelis neturi itin greito įkrovimo galimybės.

„Hyundai“ elektromobilis išsiskiria ir dar viena, kituose modeliuose nesutinkama funkcija – galimybe įkrauti kitus elektros prietaisus ar net elektromobilius naudojant „Vehicle-to-load“ technologiją. Ši sistema gali tiekti net iki 3,6 kW galios ir naudojant įprastą rozetės kištuką galima įkrauti nuo fotoaparatų ar elektrinių paspirtukų iki kempingo įrangos. Viena rozetė sumontuota automobilio salone, kita, naudojant keitiklį, gali būti prijungta prie išorinio įkrovimo lizdo.

Naujasis korėjiečių gamintojo elektromobilis pagamintas ant specialiai elektrinėms transporto priemonėms sukurtos E-GMP platformos. Ši speciali platforma leidžia greičiau įkrauti, padidinti važiavimo atstumą, mėgautis didesne erdve viduje ir geresniu valdymu. Akumuliatoriaus padėtis ratų bazėje užtikrina idealų svorio paskirstymą tarp priekio ir galo ir žemą svorio centrą, kad būtų pagerintas valdymas.

Šeimos kelionėms pritaikytas elektromobilis turi 527 litrų bagažinę, ji gali būti praplečiama iki beveik 1600 litrų atlenkiant galines sėdynes. Maži daiktai gali būti laikomi ir po priekiniu gaubtu esančioje 57 litrų papildomoje bagažinėje.

„IONIQ 5“ plačiai naudojamos aplinkai nekenksmingos medžiagos, tokios kaip ekologiškai apdorota oda ir perdirbti siūlai. Pavyzdžiui, iš cukranendrių išgaunamos žaliavos naudojamos lubų dangai, kilimų ir sėdynių užvalkalams. Naujoviškas natūralių medžiagų naudojimas yra dar vienas indėlis į tvarumą automobilių gamybos procesuose, o tai yra dar vienas žingsnis siekiant kurti kuo mažiau nuo naftos produktų priklausomus automobilius. Kiekviename modelyje yra panaudota 730 g cukranendrių ir sumaišytų kukurūzų, 294 g vilnos, 200 g sėmenų aliejaus ir iki 32 perdirbtų PET butelių.

Gamintojai
„Hyundai IONIQ 5“.

„Hyundai“ dizaineriai kartu su inžinieriais nepabijojo nestandartinių sprendimų ir pasauliui pristatė dar nematytų linijų modelį, kurio dizainas sukurtas pasisėmus įkvėpimo iš anksčiau pristatyto „Concept 45 EV“ koncepcinio modelio. Simetriškų linijų ir minimalistinio dizaino kėbulą papildo šimtai atskirų LED pikselių, sukuriančių futuristinio stiliaus priekinius ir galinius žibintus.

Tiesa, toks dizainas buvo kurtas ne atsitiktinai, o daugelis sprendimų čia padeda siekti didesnio efektyvumo. Į priekinį buferį integruota aktyvi oro sklendė pagerina energijos vartojimo efektyvumą kai yra uždaryta, o prireikus daugiau aušinimo sklendė atsidaro. Įleistos durų rankenėlės taip pat pasitarnauja tiek automobilio dizainui, tiek siekiant geresnės aerodinamikos.

Papildomai galima užsisakyti ir saulės energijos stogą, kuris kaupia energiją ir perduoda ją į akumuliatorių. Tai neleidžia 12 V akumuliatoriui išsekti, o įkraunant aukštos įtampos akumuliatorių prailginamas važiavimo atstumas. Akumuliatoriaus įkrovą ir stogo saulės energijos srautą galima patikrinti realiu laiku integruotame ekrane salone.

„IONIQ 5“ kaina prasideda nuo 49 990 eurų, o valstybės parama naujam elektromobiliui siekia 5000 eurų.

2021 08 27 16:30
Spausdinti