Meniu
Prenumerata

sekmadienis, sausio 24 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
„Hyundai Tucson“: ar korėjietiškas SUV pagaliau sulaukė savo šlovės valandos?
Ovidijus Lukošius
Hyundai
Ketvirtosios kartos „Hyundai Tucson“.

Tai kvepia perversmu. „Hyundai“ automobiliai niekada nepasižymėjo drąsiu dizainu, tačiau Pietų Korėjos gamintojos naujasis vidutinės klasės SUV modelis atrodo pribloškiančiai. Metų sandūroje „Hyundai Tucson“, be abejo, tampa karščiausiu rinkos debiutantu.

Su juo siejama daug vilčių. „Tucson“ yra populiariausias „Hyundai“ modelis tiek Europoje, tiek globalioje rinkoje. Jis debiutavo 2004 m., o praėjusių metų pabaigoje pristatyta ketvirtoji jo karta. 

Per 16 metų pasaulyje parduoti 7 mln. „Tucson“ automobilių, 1,4 mln. iš jų Senajame Žemyne. Tiesa, antrosios kartos modelis buvo pavadintas „ix35“ ir buvo blankus, kaip ir jo pavadinimas.

Trečioji karta reikalus pataisė – nuosaikaus dizaino, bet stilingas SUV šviežiai atrodo net ir sulaukęs gamybos pabaigos. Tai rodo ir gerokai ūgtelėję jo pardavimo rezultatai.

Kaip jis atrodo?

Pirmasis dalykas, kuris patraukia kiekvieno akį, yra „Tucsono“ priekiniai žibintai. Kairėje ir dešinėje variklio grotelių pusėje integruota po penkis LED elementus (ir šeštąjį – posūkiams rodyti), kuriuos lyg ir norima paslėpti bei užmaskuoti, bet iš tiesų – paryškinti. Jie atlieka dienos šviesos žibintų funkciją, taigi, yra nuolat įjungti, pabrėždami naująjį „Tucsono“ įvaizdį visas 24 valandas per parą. Jie netgi primena „Emporio Armani“ mados namų logotipe vaizduojamo stilizuoto erelio sparnus.

Hyundai
Dienos šviesų LED žibintai pratęsia variklio grotelių raštą.

„Hyundai“ tai vadina naująja dizaino tendencija, kuriai suteikė „jausmingo sportiškumo“ terminą. Nesigilinkime, ką tuo norėta pasakyti, tačiau nėra jokių abejonių, kad „Tucsono“ dizainas jausmų sukels. Ir didesnei daliai turėtų patikti.

Žvelgiant iš šono automobilis primena įmantrų origamį. Tai priverčia prisiminti „Lexus“ NX ir RX modelius. Tačiau „Tucsono“ linijos dar drąsesnės, ypač išpūsti priekiniai ir galiniai sparnai, apgaubiantys griežtų formų ratų arkas, tarsi  paskolintas iš naujausio „Toyota RAV-4“. Dizaineriams įkvėpimo nepritrūko ir perėjus prie galinės dalies, kurioje pirmuoju smuiku taip pat griežia LED žibintai.

Interjeras irgi visiškai kitoks, nei įpratę „Hyundai“ savininkai. Novatoriškas ir kokybiškas tarsi „Premium“ klasės automobiliuose. Aukštesnės komplektacijos versijose su hibridiniais motorais nerasite įprastos pavarų perjungimo svirties, jos vietoje – keturi klavišai, pažymėti R, N, D ir P raidėmis (jau matyti „Hyundai Kona“ elektromobilyje).

Hyundai
Interjeras – ir modernus, ir neperkrautas detalėmis.

Už vairo įrengtas 10,25 colio ekranas, tokio pat dydžio, tik lietimui jautrus, yra centrinėje konsolėje. Kur tik galėjo, dizaineriai pašalino įprastus ratukus ir mygtukus, daugelis funkcijų valdomos lietimui jautriame ekrane, o dažniausiai naudojamos – skaitmeniniais mygtukais (klimato kontrolės, multimedijos įrangos). Ne itin patogu, bet modernus įvaizdis reikalauja aukų.

Kaip jis važiuoja?

Išbandėme hibridinį modelį su adaptyvia pakaba, tad visus epitetus reikia vertinti atsargiai tiems, kurie rinksis pigesnes versijas.

1,6 litro benzininis hibridinis motoras turi 230 AG arsenalą, kuris „Tucsoną“ paverčia žvitriu ir greitu. Yra du važiavimo režimai – „Eco“ ir „Sport“, jie keičia variklio, pavarų dėžės ir pakabos elgesį. Nesinorėjo išjungti „Sport“ režimo, nes net ir su juo pakaba atrodo kiek per minkšta, automobilis švelniai krypuoja. Tai patiks komfortiško važiavimo mėgėjams, tačiau su 230 AG po variklio dangčiu norėtųsi tvirčiau prisispausti prie asfalto.

Hyundai
4WD versija brangesnė, bet retam reikalinga.

Visų varančiųjų ratų modelyje yra ir bekelės režimai. Nors karantino įkalintame Vilniuje suradome lopinėlį bekelės, jai įveikti nereikėjo jokių technologijų pagalbos, tad jų deramai negalėjome išbandyti.

„Tucsono“ pirkėjai gali rinktis iš gana ilgo variklių sąrašo. 230 hibridinė versija siūloma su 6 laipsnių automatine pavarų dėžė tik priekiniais arba visais varančiaisiais ratais.

1,6 litro benzininis variklis siūlomas trijų versijų: 150 AG su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir du „švelnieji hibridai“ su 7 laipsnių automatine pavarų dėže, dviguba sankaba ir 150 arba 180 AG. Galingesnė versija turi visų varančiųjų ratų transmisiją. 1,6 litro dyzelinių motorų kombinacija panaši: 115 AG su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže ir priekiniais arba visais ratais varomi 136 AG „švelnieji hibridai“ su 7 laipsnių automatine pavarų dėže ir dviguba sankaba. Ateityje turėtų pasirodyti ir įkraunamas hibridas.

Hyundai
Vietoj tradicinės pavarų svirties – elektromobilyje matyti klavišai.

Renkantis modelį apie ekonomiją neverta galvoti, nes visų versijų degalų sąnaudos gana panašios – benzininių ir hibridinių versijų svyruos apie 7, o dyzelinių – arčiau 6 litrų 100 kilometrų. Dyzeliai žymiai lėtesni – ne mažiau 11,4 sekundės iki 100 km/val. Žvitriausias yra priekiniais ratais varomas hibridas, šį greitį pasiekiantis per 8 sekundes. Būtent šį modelį rinktis ir patarsime keliomis pastraipomis žemiau.

Kodėl verta pirkti?

Pigiausias „Tucson“ kainuoja 22 990 eurų už 150 AG benzininį motorą su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Pigiausias dyzelinis modelis yra 2 tūkst. brangesnis.

Tačiau akys krypsta didžiausių skaičių ir hibridinio modelio link. Brangiausia versija su visais varančiaisiais ratais ir prašmatniausiu „Premium“ įrangos paketu kainuoja 38 990 eurų. Tačiau čia galime suteikti nemokamą pamoką, kaip sutaupyti 4 tūkst. eurų ir nieko neprarasti – jums tikrai nereikia visų varančiųjų ratų. O jei reikia, paieškokite kito automobilio.

180 AG „švelnus hibridas“ kainuoja tiek pat (nes turi 4WD), kaip tikras hibridas priekiniais varančiaisiais ratais, tad rinkitės pastarąjį. Kyla pagunda sutaupyti dar 3000 eurų ir pasirinkti „Style“ įrangos paketas vietoj „Premium“, bet neskubėkite. „Premium“ versija turi geresnę garso įrangą su 8 garsiakalbiais, išmaniąją greičio palaikymo sistemą, aklosios zonos ir apsaugos nuo priekinio susidūrimo sistemas, elektra valdomas bagažinės duris, adaptyvią pakabą ir dar keletą smulkmenų. Pernelyg daug kompromisų, ar ne?

Tad prieš pasukant dairytis konkurentų, mūsų atspirties taškas yra 230 AG hibridas, įdarytas visomis madingiausiomis ir moderniausiomis saugumo bei komforto sistemos už 34 990 eurų. Na, beveik visomis.

Gera žinia „Tucsonui“, kad du tradiciškai itin stiprūs konkurentai – „Nissan Qashqai“ ir „Kia Sportage“ – yra gerokai senstelėję. Bloga, kad netrukus atriedės naujas puikiai atrodantis „Qashqai“, o kiek vėliau sulauksime ir „Sportage“. Šis bus identiškas naujajam „Tucson“ ir sklinda gandai, kad jo premjera atidedama, jog įsibėgėtų tai pačiai gamintojų grupei priklausančio „Hyundai“ modelio pardavimai.

Hyundai
Galinė sėdynė sulankstoma santykiu 40:20:40.

Priekiniais ratais varomas „Toyota RAV-4“ 222 AG hibridas yra kiek brangesnis. Įspūdingai atrodanti „Black Edition“ versija, bet ne pati prašmatniausia, kainuoja 37,6 tūkst. eurų. Grubus naujojo RAV-4 dizainas sulaukia prieštaringų vertinimų, tačiau „Toyota“ garsėja patikimumu ir verte antrinėje rinkoje.

„Volkswagen“ taip pat turi kozirių: 1,4 litro 245 AG įkraunamą hibridą „Tiguan“ su „R Line“ įrangos paketu už vos daugiau nei 39 tūkst. eurų.

Nepamirškite ir „Subaru Forester“, kurie dabar parduodami tik su 2 litrų 150 AG hibridiniais motorais. Jo kaina – nuo 32,9 tūkst. Bet skirtas tik tiems, kam iš tiesų reikia automobilio su visais varančiaisiais ratais.

Foto galerija.: new_000216217_1

Privalumai

Trūkumai

2021 01 04 05:55
Spausdinti