Meniu
Prenumerata

penktadienis, rugsėjo 24 d.


Ateities „Audi“ – be pedalų ir net be vairo
Alfa.lt

„Audi“ pristatė modelį, kuris, įjungus savavaldžio vairavimo režimą, automobilio vairuotoją „pažemina“ iki keleivio, paslepia pedalus ir vairą. Koncepcinis „Audi Grandsphere“ demonstruojamas automobilių parodoje „IAA 2021“.

Antrasis iš trijų „sphere“ koncepciniame automobilyje „Audi Grandsphere“ demonstruojamos technologijos ir dizaino sprendimai jau netolimoje ateityje pasirodys „Audi“ modeliuose.

Elektra varomo rodsterio „Audi Skysphere“ koncepcinė versija debiutavo 2021 m. rugpjūčio mėnesį. Tai –savivaldžio GT vizija, kuris gali virsti įprastai vairuojamu sportiniu automobiliu su kintama ratų baze. Šiuos du koncepcinius automobilius ir „Audi Urbansphere“, kuris bus pristatytas kitąmet, sieja jų bendra savybė – 4 lygio savivaldžio vairavimo galimybė. „Audi“ bendradarbiauja su CARIAD, „Volkswagen“ grupės programinės įrangos analitine grupe, ir yra užsibrėžusi pristatyti šią technologiją antroje dešimtmečio pusėje.

4 lygio savivaldis vairavimas ne tik pakeičia tradicinį saloną į erdvią salę, vos vairas ir pedalai yra įtraukiami. „Audi Grandsphere“, kai tik įmanoma, leidžia vairuotojui atsipūsti, o visiems keleiviams siūlo daugybę galimybių keliauti būtent taip, kaip nori jie: bendraujant ar ilsintis, dirbant ar atsiskyrus privačioje kabinoje.

Pavadinime esantis žodis „sphere“ (liet. sfera, kupolas) siunčia užuominą, kad didžiausias dėmesys skiriamas interjerui, keleivių laikui ir patirčiai keliaujant.

Jau 5,35 m ilgio, 2 m pločio ir 1,39 m aukščio „Audi Grandsphere“ išmatavimai leidžia suprasti, kad šis sedanas yra prabangios klasės automobilis. 3,19 m ratų bazė nustelbia net dabartinio „Audi A8“ prailgintą modelį.

23 colių skersmens „Audi Grandsphere“ ratai primena dešimtojo dešimtmečio ikoną – „Audi Avus“, o šeši dvigubi stipinai užtikrina lengvą konstrukciją ir stabilumą, primindami funkcionalius sportinių automobilių ratus ir bauhauzo dizaino stilių.

„Audi Grandsphere“ technologinė platforma, vadinama „Premium Platform Electric“ (PPE), buvo sukurta išskirtinai baterijomis varomoms elektrinėms pavaros sistemoms. Svarbiausias PPE elementas – tarp ašių esantis akumuliatorius, kuriame telpa apie 120 kWh energijos. Du „Audi Grandsphere“ automobilyje įmontuoti elektros varikliai bendrai gali išvystyti 530 kW galią ir 960 Nm sukimo momentą – tai leidžia jam įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. per vos kiek daugiau nei 4 sekundes.

Pavaros sistemos šerdis – 800 voltų įkrovimo technologija. Kaip ir „Audi e-tron GT“, ši technologija leidžia greitojo įkrovimo stotelėse pasiekti iki 270 kW krovimo galią. Pakanka vos dešimties minučių krovimo, kad automobilis papildomai galėtų nuvažiuoti daugiau nei 300 km. Pilnai įkrautu akumuliatoriumi jis gali įveikti daugiau nei 750 kilometrų, tad „Audi Grandsphere“ idealiai tinka ilgoms kelionėms, o įveikiamas atstumas ir įkrovimo greitis neatsilieka nuo vidaus degimo variklių.

Foto galerija.: new_000230165_0

2021 09 03 15:42
Spausdinti