Meniu
Prenumerata

antradienis, spalio 27 d.
RUSIJOS TELEVIZIJOS TINKLAS
Lietuvoje dėl ryšių su D. Kiseliovu uždraustos RT programos
BNS
Unsplash

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) uždraudė Lietuvoje transliuoti Rusijos televizijos tinklo RT programas dėl ryšių su Europos Sąjungos juodajame sąraše esančiu Kremliaus propagandos skleidėju Dmitrijumi Kiseliovu.

„Lietuvos radijo ir televizijos komisija, atsižvelgdama į Užsienio reikalų ministerijos teikimą, priėmė sprendimą stabdyti penkių RT programų retransliavimą Lietuvos Respublikos teritorijoje“, – BNS sakė komisijos pirmininkas Mantas Martišius.

Pasak jo, sprendimas įsigalioja nuo jo paskelbimo internete, t. y. nuo ketvirtadienio.

M. Martišius pabrėžė, kad sprendimas stabdyti programas priimtas dėl sankcijų D. Kiseliovui, o ne dėl pažeidimų, todėl RT atstovai posėdyje nedalyvavo.

„Programos stabdomos ne dėl padarytų pažeidimų, bet dėl to, kad į ES sankcionuotų asmenų sąrašą įtrauktas asmuo, susijęs su šiomis televizijos programomis. Tai yra ponas Kiseliovas – jis negali gauti naudos, dėl to programų retransliavimas stabdomas. Tai padaryta Latvijoje, dabar – ir Lietuvoje“, – tvirtino M. Martišius.

Jis neabejojo, kad sprendimas bus skundžiamas.

LRTK duomenimis, Lietuvoje rodomi penki RT grupės kanalai: pats RT ir jo versija RT HD, taip pat „RT Spanish“ ir „RT Documentary“ ir „RT Documentary HD“. Juos retransliuoja tiekėjai „Balticum“, „Consilium Optimum“ ir „Penki kontinentai“, taip pat internetinė televizija megogo.net.

Pasak LRTK, programų savininkas yra agentūra „Rossija segodnia“, o jos generalinis direktorius yra D. Kiseliovas.

Rusijos propagandinį RT kanalą, kuris anksčiau vadinosi „Russia Today“, anksčiau uždraudė Latvijos nacionalinės elektroninių žiniasklaidos priemonių taryba.

Ji tokį sprendimą priėmė motyvuodama tuo, kad RT kontroliuoja D. Kiseliovas, įtrauktas į asmenų, kuriems ES taiko sankcijas, sąrašą dėl savo svarbaus vaidmens Rusijos propaganda remiant 2014 metais įvykdytą Krymo aneksiją ir tebesitęsiančią Rusijos karinę veiklą Ukrainos rytuose.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2020 07 08 15:39
Spausdinti