Meniu
Prenumerata

penktadienis, kovo 29 d.


AUTOMOBILIŲ PREKYBA
Šalutinis karantino poveikis: kaip nuo šiol pirksime automobilius?
IQ
Opel

Naujų automobilių salonuose niekada nebūna daug žmonių – pirkėjai dažniausiai atvyksta po vieną ar poromis, prie jų visuomet prieis pardavėjas. Atrodytų, gana saugi aplinka, tačiau kaip ir kitos ne maisto prekių mažmeninės įmonės automobilių salonai buvo priversti užverti duris.

Verslas ieško išeičių ir net tokiais brangiais ir dideliais daiktais kaip automobiliai pradėjo prekiauti nuotoliniu būdu. Tai atrodo laikinas sprendimas, tačiau neabejotinai duos postūmį naujiems automobilių pardavimo būdams.   

Naujas arba registruotas Lietuvoje

Japoniškais „Toyotos“ automobiliais prekiaujanti bendrovė „Mototoja“ klientams automobilius jau siūlo rinktis nuotoliniu būdu. „Galime suteikti visą informaciją, padėti išsirinkti automobilį naudojant vadinamąjį konfigūratorių – automobilio įrangos ir aksesuarų modeliavimo priemonę, užsakyti naują automobilį, jį įregistruoti ir netgi perduoti, laikydamiesi visų saugumo priemonių“, – teigė įmonės „Mototoja“ „Toyotos“ pardavimo vadovas Gediminas Jekenta.

Mototoja
Automobilių salonas Vilniuje.

Karantino laikotarpiu naujų automobilių pardavėjai turi pranašumą prieš prekiautojus importuotais nenaujas automobiliais – pastarųjų įregistruoti neįmanoma, nes karantino laikotarpiu nedirba autentiškumą patikrinti turintys „Regitros“ specialistai.

Išsirinkus salone ar sandėlyje esantį automobilį, „Mototoja“ jį pirkėjui žada pristatyti per 3–7 darbo dienas, o visus klausimus ir formalumus sutvarkyti telefonu ar internetu. Taip pat gali būti parduotos naudotos, bet Lietuvoje registruotos transporto priemonės.

Apsisprendę pakeisti automobilį neturėtų ilgai delsti, nes po karantino gali gerokai ilgiau užtrukti užsakymų įgyvendinimas – daugelis automobilių gamintojų sustabdė bent jau Europoje veikiančias gamyklas, tad reikės laiko paklausai patenkinti.

Pirkėjas paruošia namų darbus

Jei karantinas užsitęs ilgiau, susiformuos nauji įpročiai ir automobilių prekyba nuotoliniu būdu gali tapti įprastu reiškiniu.

Prieš penkiolika metų amerikiečiai rinkdamiesi naują automobilį aplankydavo vidutiniškai penkias atstovybes, dabar šis rodiklis nukrito iki mažiau nei 1,6. Taip yra dėl to, kad pirkėjai daug informacijos gali susirinkti internetu, palyginti skirtingus modelius ir jų kainas, tad į automobilių saloną keliauja jau beveik apsisprendę.

Automobilių kokybė ir techniniai duomenys taip pat panašėja, o populiarėjant elektromobiliams atkris galvos skausmas, kokį variklį rinktis – benzininį ar dyzelinį, su automatine ar mechanine pavarų dėže, galingesnį ar taupesnį? Be to, prie interneto prijungtų automobilių gamintojai galės įdiegti atnaujinimus ar, už papildomą mokestį, daugiau arklio galių.

Konsultacijų bendrovės „Cox Automotive“ duomenimis, 85 proc. pirkėjų teiktų pirmenybę tam pardavėjui, kuris pirkimo procesą leidžia pradėti ar net ir visiškai užbaigti internetu. Tad karantinas tradicinius pardavėjus tik paskatins aktyviau naudoti inovatyvias platformas.  

*****susije*****

Kam tie tarpininkai?

Tačiau šie pokyčiai suteikia ne tik naujų galimybių automobilių pardavėjams, bet ir kelia pavojų – šiaip ar taip jie yra tarpininkai tarp gamintojo ir pirkėjo. Grandinė panaši kaip ir daugelyje mažmeninės prekybos sričių – gamintojas prekę parduoda didmenininkui, šis – mažmenininkui, o pastarasis – galutiniam vartotojui. Kiekviename etape prisideda tarpininko pelno marža, kurią mielai pasidalytų gamintojas ir pirkėjas.

Apie tai dažnai kalba JAV elektrinių automobilių gamintojos „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas. Jau dabar „Teslą“ galima užsisakyti ir nusipirkti internetu. Ateitis, kai automobilius pirksime išmaniųjų telefonų programėlėse, jau irgi ne už kalnų.

Tesla
Dar viena Elono Musko idėja.

„Tesla“ apie tai jau pagalvojo, bet įpročius turės keisti ir senosios automobilių gamintojos. Modeliai turės būti labiau standartizuojami, kad pirkėjui liktų išsirinkti spalvą ir keletą papildomos įrangos variantų. Verslo modelis, kai bazinio ir papildomos komforto bei saugumo įrangos gausiai prigrūstų modelių kainos skirdavosi kone du kartus, greičiausiai netrukus išsikvėps. Tai ypač būdinga Vokietijos automobilių pramonei, nusipelniusiai juokelių, kad „Volkswagen“ pirkėjas turi papildomai mokėti ne tik už kilimėlius, bet ir vairą.  

Automobilizmo eros pradžioje gamintojai patys parduodavo automobilius prie gamyklos vartų, o platus pardavėjų tinklas susiformavo gerokai vėliau. Dabar kai kuriose rinkose juos netgi saugo įstatymai, draudžiantys gamintojams tiesiai pirkėjams parduoti automobilius. Bet ir šie barjerai kris, nes balsavimo teisę rinkimuose turintys pirkėjai vėliau ar anksčiau politikams tampa svarbesni už automobilių pardavėjų lobistus.

Bet tos permainos neateis per naktį, pirkėjų įpročiai nesikeičia akimirksniu, o per karantiną daugelis išsiilgs žmogiško bendravimo. Automobiliai – visuomet gera pokalbių tema.

2020 04 02 13:38
Spausdinti